November 28, 2010

Semoga ....



Mengucap panjang aku bila tengok pic ni .

Marah tak korang bila tengok pic macam tu ? Aku ? Serius tahap gaban aku memang mengucap panjang ! Kenapa orang Kristian ni tak sudah nak mempersendakan segala apa yang suci pada umat Islam kat dunia ni ? Aku tak paham betul lah .

Dah takde pic lain ke dia nak photoshop ? Janganlah tempat suci macam ni pun diperkotak-katikkan ! Aku memang gila tak paham betul dengan dorang ni . Dengki semacam dengan umat Islam sekarang ni . Padahal aku rasa , kita ni takdelah nak buat kerja macam ni dekat dorang . Kenapa ? Kenapa ?

Entah . Bila cerita dekat laki aku perihal gambar ni and tunjuk dekat dia , die pun sama . Mengucap panjang dan menggelengkan kepalanya . Macam dia cakap :

" Orang-orang Kristian sekarang dengki sebab dah tak senang duduk sebab perkembangan umat Islam sekarang makin bertambah dari hari ke hari . Sebab tu jadi begitu . "

Setuju tak ? Aku ? Setuju ! ( senyum )

Kenapa aku cakap setuju ? Nak tahu ?

Aku tak payah nak bagi korang bukti yang susah or cakap benda yang memang susah nak paham . Senang je sebabnya . Korang tengoklah jumlah umat Islam yang pergi menunaikan Hajj tahun ni . Purata jemaah Hajj tahun ni meningkat sejuta orang dari jumlah biasa . Hebatkan ???

Selalunya , kerajaaan Saudi menerima 2 juta orang jemaah menunaikan Hajj tapi tahun ni meningkat lagi sejuta ! Boleh nampak tak kat situ menandakan umat Islam semakin ramai . Alhamdulillah . ( senyum )

Mungkin agaknya dorang terkejut tengok gambar kat MasjidilHaram ni penuh yang amat dengan jemaah Hajj datang untuk terus beribadah kepadaNYA . Kepada Allah yang Esa . Elehhhhh .. bukan nak kata lah ! Kristian-kristian ni mesti kecut perut tengok umat Islam bersatu padu menunaikan ibadah macam tu kan ? Kan wahai kafir lahanat ! ( marah meluap nih ! )

Kalau kes macam ni , memang buat kita marah tapi sebagai umat Islam dan Islam itu sendiri sangat indah dan lembut agamanya , korang jangan lah ikut amarah dari hasutan syaitan dengan memaki-maki orang yang takde kerja macam tu . Kan tak elok . Kita doa lah semoga perempuan itu diberi hidayah & dibukakan pintu hatinya untuk sedar dan tunduk serta percaya bahawa Islam was great !!! Kan ? Kan ?

Doa kan tau . Bukan maki . Peringatan dari aku ni . ( walaupun sebenarnya dalam hati aku sungguh berapi mengalahkan Gunung Merapi . Bersabarlah Nailah ! Senyum . )

4 comments:

  1. bodo n mcm babi btol pompuan haram nie...

    ReplyDelete
  2. Astaghfirullahalazim...dah xde keje len ke dorang ni...dah terlebih pk agaknya....

    dengki sungguh mereka dgn org Islam.

    ReplyDelete
  3. 830310 - Aippppp . Jangan maki . Just doakan semoga Allah membalas dengan memberi hidayah kepadanya . Hihihi . ;)

    Syi - Orang kalau busuk hati , macam tu lah jadinya . ;)

    ReplyDelete
  4. Semoga Alloh men adzab pembuat gambar diatas.. semoga Isalm tetap tegak disanubari dan di dunia.. amin

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...