November 8, 2010

Doa Aku .



Mak telefon tadi . Bagitahu abah masuk hospital sebab asma and batuk kahak . Paru-paru abah banyak kahak . So , abah terpaksa duduk hospital dalam 2 , 3 hari . Oh lupa , mak abah aku dah selamat sampai Makkah Al-Mukarramah . Sekarang tunggu nak buat Haji . Lagi seminggu kalau tak silap aku untuk buat Haji .

Lagi 2 , 3 hari baru abah boleh keluar . Itu kata doktor pada mak aku . Aaaaaa ... tapi untuk orang asma yang teruk macam tu , memang kena banyak bersabar lah . Aku berharap abah cepat sembuh ! InshaALLAH . Amin .

Siapa yang pernah datang buat umrah atau Haji tahu jelah kat area MasjidilHaram tu macam mana sekarang ni . Dengan orang buat construction keliling MasjidilHaram, habuk pasir halus memang sentiasa ada kat udara . Kira suka atau tak , mesti korang terpaksa hirup udara yang penuh habuk pasir halus tu . Takde pilihan lain .

Aku kalau pergi sana , kekadang tak tahan juga dengan habuk pasir halus tu sampai satu tahap , aku selalunya tutup mulut dengan hidung . Pernah sekali , nak buat Umrah tapi terbantut sebab aku dah macam tak cukup nafas . Terasa masa tu jantung aku laju sangat berdegup . Dari memaksa diri and menyusahkan laki aku , aku terus berhenti dari Sae'i . Padahal masa tu lagi berapa round je tapi bila pikir banyak benda , terus aku berhenti . Terpaksa . Nasib . Aku bayar dam je lah . 

Semoga Allah berikan kesihatan yang baik untuk mak abah aku sepanjang menunaikan Haji . InshaAllah . Doa aku sentiasa mengiringi buat mereka berdua . Semoga mak aku tabah dalam menghadapi dugaan yang satu ni . Nasib baik aku punya emak yang punya sifat tabah yang kuat . Aku doakan segala dalam keadaan baik . Aku tahu , Allah dengar akan doaku ...

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...