November 6, 2010

Merah di Jari .




Eyh , kenapa tangan aku dari gemok chubby montel terus jadi nampak kurus ek ? Muahahahahaha . :P . 


Hari ni barulah aku menyempat nak inai jari kiri aku semula . Before ni memang aku dah pakai inai dah tapi sekarang ni , inai dah nak hilang , so aku memang dari 2 , 3 hari lepas nak inaikan jari aku balik tapi asyik terlajak je . Petang ni lah baru ada masa . Itupun aku inai sambil marathon tengok drama Chinta sampailah episod 24 ! :) . Tapi tak dapat nak update tweet sebab dekat 2jam baru aku cuci inai kat tangan . =_____=

Isk . Aku ni memanglah suka pakai inai ni . Tak tahulah kenapa . Dari dulu lagi . Dari sebelum kahwin sampailah bujang . Dulu masa sekolah rendah pernah jugak pakai inai tapi masa tu inai buat sendirilah sebab dapat daun inai dari rumah jiran kat kampung . Sekarang mana ada orang pakai inai tumbuk lagi kot ? Mungkin ada tapi dah macam dululah sejak dah ada instant inai ni . 

Instant inai ni senang je . Terus pakai kat jari . Tak payah nak bancuh lagi dah . Instant inai ni oklah jugak tapi kena pandai pilihlah . Sebab ikut pengalaman aku masa nak kahwin dulu , ada yang tak berapa merah , ada yang memang merah betul . Aku suka inai yang merah betul . Baru cantik tangan kat jari . ;)



Bahan-bahan utama . ( cehhhh , macam nak masak pulak . :P )


Bila dah duduk sini , lagilah seronok . Tahu jelah . Kat sini lagilah banyak orang jual inai . Kat sini , orang panggil henna . Memang murah . Macam inai yang aku pakai ni , aku beli kat Al-Balad rasanya kalau tak silap . Satu kotak ni dalam 20 riyal . Agaknya lah . ( iskk ... aku ni semua dah tak berapa ingat . Huhuhuhu . )



Siap !

Merahkan ? Aku memang sukalah inai ni . Korang nak kirim ke ? :P


Menurut hadith Rasullullah : " Inai harus dipakai oleh orang perempuan bagi membezakan lelaki dan perempuan "

3 comments:

  1. golongan artis taksub benar parti halloween ni..ntah apa

    ReplyDelete
  2. suka jgk inai. br2 ni pakai instantnyer, abis comot jari2..

    ReplyDelete
  3. k.mimy - artis malas nak komen lah ! dorang ni yg setengah tu , memang ntah pape .

    k.ann - hahahaha . kalo nak pakai inai kene letak selotep kat line jari . baru cantik n tak comot .

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...