November 29, 2010

Jangan Ikutkan Emosi Sangat !



Kalau budak-budak buat muka marah mesti kekal comel kan ? Cuba kalau kita ? Ape jadi ? 0_o


Salam .

Harini aku nak share pasal sesuatu yang boleh kita jadikan peringatan untuk diri sendiri especially untuk diri aku lah . Aku nak bagi korang tengok dulu ...



Contoh tidak baik . Aku cukup tak gemar manusia begini .

Korang penah jumpa or nampak status macam ni dekat Facebook kawan-kawan korang ? Status perasaan marah seorang manusia pada manusia yang tidak seharusnya dia melampiaskan amarahnya dengan sewenang-wenangnya ! Apa komen korang manusia begini ?

Pada hari kejadian , aku memang baru nak bukak Facebook aku . Sekali je baru bukak , dah ada kawan ... errr not so kawan lah ... errr ... ok cofidential . Aku tak boleh nak bagi in detail sangat . Maruah orang serta keluarga juga saudara mara kenalah jaga . Ye tak ? =____=

Aku kesian sebenarnya tengok manusia begini . Mungkin belum cukup matang lagi untuk berfikiran lagi waras ? Mungkin . Tapi ... aku rasa umur budak ni dah nak remaja dah kot ? Aaaaaaaahhhhh ... bahasa kasar aku , budak kalau baru nak naik , begitulah jadinya . Isk isk isk .

Aku tak dapat bayangkan kalau ayah dia yang baca status anak dia macam ni . Mahu hancur luluh hati ayah dia . Tak terpikir kah manusia ini yang ayah dia sebenarnya lebih kepada tidak mahu perkara buruk terjadi pada anak dia sendiri or else ayah dia sendiri yang akan menyesal seumur hidup ? Tidak terpikirkah kau wahai budak ? Tidak terlintas kah pemikiran begitu di dalam kepala dia ? Budak oh budak ...

Kalau marah sekalipun , janganlah sampai over nak letak kat public . Malulah dengan kawan-kawan . Macam laki aku cakap : " Kalau jadi gf dia , sure i rejected ! " . Muahahahahahahaha . ( sengih sambil geleng-geleng kepala )

Hahhhh ... korang kalau ada adik tu , adik korang buat macam ni , kasi panggggggggg jek ! Erk ? ! Eyh , jangan panggggg dululah . Bagi nasihat dulu tapi budak-budak zaman sekarang mana makan nasihat . Budak-budak sekarang mana ada perasaan malu . Yang tahu ikut kata hati dan mahu apa yang diingini . Tengok macam kes video ciummulutfrenchkissklccpavillion tuh . Siapa nak dipersalahkan ? Haih . =____=

Lagi malu sebab yang buat kes begitu , kes begini semua berbangsa MELAYU . Sudah hilangkah sifat keMELAYUan itu sendiri dalam diri mereka ? Sedih . Sedih . Sedih . Nasib baik aku takde adik . Kekekekeke . Fuhhhhh ... selamat ! Buat korang yang ada adik or pangkat adik pada aku , janganlah ikut buat benda tak baik yang macam dah jadi trend sekarang ni . Tahu ? Jagalah maruah keluarga . Jagalah nama baik keluarga . Jangan terlalu ikutkan sangat emosi yang sebenarnya dari hasutan syaitan itu . Belajarlah untuk lebih bersikap matang dalam apa jua tindakan seiring dengan identiti bangsa kita itu sendiri . ( senyum )

1 comment:

  1. Im not agree with your comment.. Mak saya kata, tawakal pada Allah.. kejadian yg berlaku atas kehendakNya.. adik aku umur 17 tahun mak aku rilek jer bg bawa kereta, manual lagi.. hah.. apa nk dikata.. kesian la budak2 yg baru nak blajar hadapi semua pengalaman ni.. biar pengalaman teruk mana sekalipun dapat mematangkan fikiran dan brfikir lebih jauh supaya akan dtg dpt dia hadapi dgn lebih hati2..

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...