May 1, 2011

Kehidupan Di Jeddah : Misi Mencari Karpet!


Assalamualaikum.

Hujung minggu haritu, disebabkan ada duit lebih sikit, laki aku ajak keluar pergi beli karpet untuk letak dalam bilik. 

Memula tu, survey dekat Home Centre, CentrePoint. Tapiiiiiiiii ... pilihan karpet kat situ MEMANGLAH SANGAT AKU TAK BERKENAN! Harap je banyak gantung sana sini tapi satu karpet pun tak berjaya MENCURI HATIKU. =_=

Kesudahannya ...

Kami lakibini terjebak membeli satu set pinggan mangkuk. Warna putih dan bentuk empatsegi. Lagipun TENGAH SALE kan. Harga memang murah sangat lah. Jadinya, amik je lah kan. Lagipun, aku memang tengah dalam proses NAK KUMPUL PINGGAN MANGKUK DALAM BENTUK EMPATSEGI. Baru lain dari yang lain.

Haaaa .. kalau bab pinggan mangkuk ni, laki aku PALING TERUJA. Dah terbalik. Patutnya, perempuan suka pinggan mangkuk kan? Tapi ni tak ... hehehe.

Dulu masa pegi Langkawi, laki aku jugaklah sibuk belek sana sini segala jenis pinggan mangkuk lah, gelas lah, satu set teko lah, itu lah ini lah. Tapi tak beli pun masa tu sebab MALAS NAK NGANGKUT BAWAK BALIK. Bukannya ringan punnnnnnn ...

Lepas dah bayar pinggan mangkuk semua, terus pergi IKEA sebab aku cakap kat laki aku, AKU BERKENAN KAT SATU KARPET IKEA ni. Dulu, pertama kali aku nampak tu, ada warna merah tapi ....

Masa datang tu ... warna merah DAH TAKDOKKKKKKKK!!! Aaaaaaaaa ... kecewa sikit kat situ. Frustnyaaaaaaaaaaaaaaaa. T_____T

Yang ada pun cuma warna hitam je. Boleh tahan jugak. Karpet tu pun lembut je. Sebab tu AKU SUKA!


Karpet idaman yang berjaya di bawa pulang! Yeayyyyyyy!

Disebabkan takde warna merah, aku belasah jugak amik warna hitam walaupun warna hitam itu adalah last piece! Lantaklah kan. Janji aku dapat beli. Lagipun, bila dah check, karpet tu elok ja. Takde rosak apa pun. 

Nanti kalau datang sini lagi dan ada stok warna merah, nak beli jugak! Sebab nak letak dekat ruang tamu. Dekat tempat tengok tv. Karpet yang ada dekat tempat tengok tv sekarang ni, habis dah rosakkkk sebab Mok dok buat TEMPAT CAKAR dia! =_=

Lepas dah amik karpet tu, konon nak terus bayarlahkan tapi kalau dah nama KAU PERGI IKEA, takdok maknanya kau pegi kaunter bayaran dengan barang sikit je kan? Mesti ada BARANG SAMPINGAN punyalah!

Manalah laki aku nak suka pergi IKEA? Sebab kalau pergi je, kalau tak aku yang sibuk nak itu nak ini, mesti dia yang nak itu nak ini. Hahaha. Rosak! Rosak! Sekali pergi, mesti sampai beratus-ratus habis! SENTAP DUIT LAKI MAK NAK! T____T

Selain karpet, laki aku belikan ...


Meja Laptop!

Akhirnyaaaaaaaaaaaaaaa DAPAT JUGAKKKKKK!!! Sejak aku asyik sakit pinggang je memanjang, aku memang dah cakap nak beli meja kecik untuk aku guna letak laptop. Jadinya, takdelah aku sakit pinggang lagi. Hehehe. 

Meja ni pun kebetulan kami nampak masa nak keluar ke arah tempat pembayaran. Ada dua warna. Putih dengan hitam. Memula aku ingat nak amik warna putih tapi laki aku SURUH AMIK WARNA HITAM sebab aku pun bukan PANDAI SANGAT JAGA BARANG WARNA PUTIH! Lainlah kalau dia kan?

Ikut je lah kan. Dah orang nak belanja dan nak belikan, KITA MANA BOLEH BANYAK SONGEH kan? Hehehehe.

Selain meja untuk aku, dia beli lampu lantai. Memula beli tu, kami ingatkan nak letak tepi  tv tapi tak kena pulak. Lepas tu, laki aku alihkan letak kat sudut tepi bilik, pun tak kena! Dia alihkan lagi ke tepi sudut katil belah aku tidur. Ingat dah ok tapi jap lagi, dia alihkan lagi ke tempat makan. Haaaa ... BARULAH CANTIK

Tak sama pun macam aku beli tapi lebih kurang ja.

Lampu ni kebetulan ada promotion. Tinggal dalam 40 riyal je. Itu yang amik. Sepatutnya kami beli lampu yang macam bentuk HANTU POCONG tu tapiiiii .. lampu tu dah habis dan AKU LEGAAAAAA SEBAB DAH HABIS

Sebabnya kalau dia beli, mesti kalau malam, AKU JADI TAK TENANG! Mesti aku asyik nak tengok lampu tu je sebab dah bentuk pocongkan? Hahahaha.

Sebelum balik rumah tu, laki aku sibuk beli hotdog satu set dengan air ... yang aku pulak, dok beli cookies 5 pieces!!! ( Tak agak kan? =_= )

Terima kasih biebie untuk semua ni. Nanti bulan depan, kita shopping lagi eh? Kena ingat, DAPUR GAS I YOU BELUM BELIKAN LAGI! Hahahahaha.

Sekian. Masalamah!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...