May 10, 2011

FaceTime Talk.


Assalamualaikum.

Sejak laki aku belikan telefon ni sebagai hadiah Ulang Tahun Perkahwinan yang Kedua, aku memang tak pernah langsung nak terpikir dan cuba nak pakai FaceTime Talk. Tak pernah langsung sebab lagipun, aku nak video call dengan siapa pulak kan? Bukan ramai kengkawan aku pakai telefon yang sama pun.

Aku tergerak hati nak cuba guna FaceTime Talk ni pun sebab semalam, aku rasa aku adalah PENGGUNA IPHONE4 YANG BANGANG SEKEJAP! Mana taknya, harap je guna telefon ni dari first model dia dan sampai dah guna ke model yang terbaru pun aku rasa sangat bodoh sebab taktau cara nak print screen dekat telefon sendiri! Serius aku tak pernah tahu.

Aku pun apa lagi lah kan? Mestilah cari jalan penyelesaiannyaaaaaaa!

Cara penyelesaian?

Apa lagi kan kalau aku tak cari dekat carian Google! Cari punya cari, mestilah jumpa! Kalau tak jumpa, kau memang bukan kat dunia lagi lah tu! Hahahaha.

Sebabkan aku taknak kedekut ilmu. Meh aku bagitahu macam mana nak print screen untuk yang taktau. Kalau semua dah tahu, baguslah kan! Jangan jadi macam aku ni. Tau pakai je. Nak explore segala memang lupa! T____T

Cara nak print screen cuma tekan butang Home lama sikit dan tekan butang Off. Lepas tu kau mesti dengar bunyi macam kau ambil gambar. Settle! Lepas tu, kau check lah dekat Album kau. Mesti ada. Hehehehe.

Lepas dah dapat cara nak print screen ni lah aku tergerak nak cari cara nak setting untuk guna FaceTime Talk pulak. Cari punya cari, tanya punya tanya sampailah si budak ganas ni bagitahu aku yang FaceTime Talk ni cuma perlu tukar setting dekat Setting --> Phone --> FaceTime --> On! 

Masalahnya ... cuba kau tengok aku punya telefon ni ...




Sebelah kanan, Tasha punya, sebelah kiri memang sah lah kan aku punya. Ok. Ada nombor aku. Kalau sesiapa rasa banyak duit dan kaya, bolehlah rajinkan diri telefon aku yek? InshaAllah aku akan habiskan kredit juga akan tinggikan bil telefon korang! Hahaha.

Nampak tak apa yang lain? NAMPAKKKKK TAKKKKKKK? T_____T

Aku punya takde butang FaceTime tuuuuuuu! Sedihnya rasaaaaaaa! Dahlah sebelum tu, aku dah mesej laki aku :

Laki : " You kenapa call? "
Aku : " Saje nak try FaceTime Talk ni boleh guna ke tak? "
Laki : " Ok. "

Dengan berlagak aku siap hantar mesej kat laki aku : " Patutlah I call you tak boleh pakai FaceTime sebab you kan BB user. Mana sama! Hahahaha. ". Jahat gila aku niiii! 

Jap lagi, bila dah godek pun aku masih belum jumpa butang Facetime tu, aku mesej laki aku lagi :

Aku : " Tak boleh guna punnnn! Kenapa eh? "
Laki : " Manalah I tau. I kan bukan iphone user! "

Pangggg! Sedas dia tembak aku! Siot je kannnn? Perli aku balik lah tu! Padan muka aku. Tu lah tadi berlagak tak hengat! Sekarang? Hambekkkkkk ...

Akhir sekali tu, lepas dah puas godek tapi tak boleh jugak, aku malas dahhh. Lantak ahhh kan! Bila laki aku balik dari kerja je, terus dia bagitau : " FaceTime Talk tu kena blocked dekat Saudi lah! Sebab tu takde! ". Bolehhh???

Perghhhhh! Tak sudah betul nak blocked segala mala. Haritu kata nak blocked BIS tapi tak jadi. Ni tup tup, FaceTime Talk pulak dorang blocked! Dangggggggg! Tahniah untuk aku. T____T

Agak-agak, aku balik Malaysia dan guna service 3G dari Malaysia, FaceTime Talk aku akan ada tak? Aku kecewa lah macam ni. Apa gunanya ada iPhone4 tapi tak boleh nak FaceTime Talk? Sedihnyaaaaaaa. =______=

Mintak-mintaklah boleh guna bila pakai servis Malaysia. Mintak sangatttttttttttttt. Amin.

Sekian. Masalamah!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...