October 31, 2010

Trendy Tapi Masih Sopan !



Najjah - Butik Pakaian Muslimah .

Aku rasa , tahun lepas ... brand Ariani memang naik gila-gila . Tapi sekarang aku perasan yang brand Ariani macam dah suam-suam kuku . Gila jugak aku dulu memborong tudung kat Ariani . Boleh kata dari yang corak , plain sampai lah ada batu kilat-kilat tu . Mahal tak payah cakap lah tapi bila pikir balik , apa salahnya melabur untuk menutup aurat yang memang tuntutan dalam Islam , terus aku jadi ... ok , tak pe . Tak rasa membazir kat situ . =____=

Lepas dah slow dengan Ariani , masa kat Jeddah ni lah , aku terjumpa satu brand seakan Ariani cuma beza and kelebihan brand ni pada fesyen yang mereka ada dari Ariani adalah brand ni bukan jual tudung semata tapi ada jubah and top muslimah . Mean sopan dan sejuk mata memandang . Takdelah serupa macam tak payah pakai tudung maksudnya yek .

Bukannya apa , sekarang aku tengoklah ... memang ramai perempuan dah berjinak dengan pemakaian tudung tapi paling sedih bila ada yang bertudung tapi pakaian serupa dah macam tak payah pakai tudung . Aku taknak tekankan sangat isu ni . Nanti kene banned pulak . Tapi sendiri fikirlah . Heh heh heh .

Sejak aku kenal dengan brand Najjah ni , aku terus jadi suka sangat . Tak tahu kenapa . Sebelum nak raya baru-baru ni , aku sampai order jauh tu dari Jeddah semata nak sediakan tudung untuk raya . Siap mintak tolong mak aku bayarkan dulu lagi . Tak pikir apa dah masa tu sebab dah suka sangat ! Mak aku sampai jadi pelik tengok stock tudung dengan inner berlambak-lambak aku order dari Najjah . :P



Twitter aku malam ni lepas view website Najjah untuk entah ke berape kali .

Tapi serius lah . Aku memang suka dengan segala apa produk Najjah . Semuanya bagi aku sangat wow ! Harga memang ada yang murah dan mahal . Tapi berbaloi lah kan . So far , bagi aku semuanya harga berpatutan . Tak lebih dari rm500 , kira ok lagi lah kan ? Shawl ke , tudung ke , paling mahal pun setakat rm99 . Kalau macam kat Ariani tu , ada yang sampai ... fuhhhhhh ... berpeluh nak bayar ! :p

Malam ni , aku gatal pegi view website Najjah lagi . Entah untuk ke berapa kali pun aku tak tahu . Tapi serasa aku lah , kalau aku tengok banyak kali pun , takpe ... sebab aku suke . Mungkin sebab produk dorang yang memang pada mata aku sangat gorgeous or model Farah Deeba yang sememangnya korang tahu sangat cantik ! Huhuhuhu .

Aku ni nasiblah duduk nun jauh kat sini . Ini kalau duduk kat Malaysia , mahu aku borong segala apa yang aku suka dekat Najjah ni ! Geram je rasa tengok produk dorang ni . Makan hati aku macam ni . Terpaksa memendam perasaan untuk 10 tahun lagi . Erk ?! :(

Nasib lah ada balik untuk raya . At least , aku ada alasan nak beli tudung ke , shawl ke or dress sekalipun . Yelah ... nak 'mengikis' duit suami sekalipun , kenelah ada reason yang kukuh . Betul tak ? Isk isk isk ... ape nak jadi ni nak 'mengikis' duit suami ? Huhuhuhu . Alahhh ... sebenarnya takde istilah 'mengikis' pun tapi orang luar je suka cakap aku ni suka 'mengikis' duit laki aku . Who cares ? Kata suami kan . Tanggungjawab suami kan salah satunya menyediakan keperluan pakaian untuk isteri . Lagi pulak , benda tu semua untuk laki aku . Bukan untuk orang lain . Tambah lagi , sekarang ni ... kalau aku keluar simple without eyeliner ke , laki aku pandai dah bersuara :

" Eyh , kenapa comot sangat ni ? " ... tettttttttt !

Baru malam ni , aku sempat view lama sikit fesyen yang ada kat Najjah . Meh aku tunjuk mana yang aku sangat berkenan di hati . Kalau ada rezeki lebih , I nak semualah biebie ! Bolehhhh ???



Shawl Najjah . Almost beli but tak jadi due to dah beli inner banyak sangat .



Bawal Najjah . See ? Lain dari lain kan . Bawal ni curve . Paling penting beads tu !



Syria Exclusive Najjah . Ni aku beli . Dua helai . Pink & Purple . Cantik kan ?

Selain tudung , Najjah provide jugak produk Jubah/Dress Muslimah :



Simple . Sopan . Labuh . Loosy .



Jubah ni mahal tapi cantik ! Mungkin sebab beads kat tangan & leher .



Baju kurung . Lain dari lain jugak . Kain kembang . Suka ! :)



Baju kurung corak .



Still . Another fesyen baju kurung from Najjah . Baju plain , kain corak .



I heart this Jubah so much ! Oh nooooooooooo .... =____=


Tengok tops pulak :



Top ni nampak macam caftan tapi tak sebenarnya .




Above : Both top lebih kurang sama cuma satu plain , satu stripe .

The most important : Their tops semua labuh tutup bontot . Yelah . Kata pakai tudung . Pakai tudung , kenalah sopan . Mana boleh pakai tudung tapi baju singkat nampak bontot . Lagi aku tak paham , pakai tudung tapi baju singkat nampak bontot yang dah ketat semedang ikut ketat seluar yang dipakai tuh . Kadang-kadang , rasa macam nak bagi selendang kat orang macam ni biar tutup sikit kawasan berbukit belakang itu . Tsk tsk tsk . =____=



Aku suka pants ni . Besar and longgar .

Sekarang ni , rasanya aku dah tak nak beli seluar jeans dah . Aku nak kumpul seluar macam ni . Barulah berbaloi . Sopan pun sopan . Boleh je pakai dengan tops yang aku ada . Still gorgeous kan ?

Mulai sekarang , nak berangan bila boleh dapat semua baju di atas . Buat Azman yang sekarang setiap hari rajin bukak blog bini kesayangan , sila jangan buat tak paham yek . Sekian . :P

3 comments:

  1. Cantik semua baju nie... kalau awek aku pakai kan comel... suke sgt2 :)

    ReplyDelete
  2. Arjuna - Ok. Kalau macam tu, sila suruh dia pakai. Bukan suruh tapi tarik dia pakai baju macam ni. ;D

    ReplyDelete
  3. Assalam,
    I ada jual dress inspired by Najjah mcm yang u suka tu. bukan Najjah tapi macam Najjah hehe.
    jemput singgah blog I http://hani81.blogspot.com.

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...