October 5, 2010

Raya 2010 .


Salam .

Tak kire ! Tak kire ! Tak kire !
Walau raya da nak abes ...
Aku nak update jugak entry pasal raya !
Walau orang lain sume da abes update pasal raya pun ...
Aku nak update jugak entry pasal raya !

Hohohohohoho .
Sejak aku bercuti dekat sebulan .
Sejak balik Malaysia awal September aritu .
Abes blog , fesbuk aku tunggang langgang !!!
Games kat fesbuk apetah lagikkkkkkk .
Abes sume game orang da potong aku . Haih . =_=
Sebelum ni akulah champion !
Tapi sekarang kene terime hakikat yang aku kat belakang dorang .
Haih . Macam nak retired dari sume games kat fesbuk pon ade gak ni .
Buhsan dah la wei nak men game tu sume .
Nak tukar men PS3 pulak la camni . Opsssss ~ :P

Ok . Ok . Ok .
Back to the story .
Memandang entry ni memang khas untuk raya .
So , aku akan cerite satu per satu .
Dari awal aku sampai Malaysia sampai la aku balik Jeddah semula .

Apepon aku nak bagitau korang ...
Yang flight aku : Etihad sangat la badddddddddd .
The worst ever and ever laaaa ~
Sumpah taknak naik Eithad lagik . Serikkkkkk !!!

Sebab ?
First : Mase nak balik .
Dah la transit lame gile kat Abu Dhabi . 6 jam .
Bile da naik flight ke Malaysia tu ...
Kunun kate flight postponed dalam 10 minit .
tapiiiiii taik kucingggggg ... !!!
Flight postpone sampai sejam lebey .
Hambekkkkkkkkkk ~
Dah la sejam ... pahtu sume kepanasan sebab econ takdak .
Giler betol laaaaaaaaaa ~
Baik aku sehat terus semput aku datang sebab panas sangat !
Bongekkkkkkkkkkkkkk ~
Disebabkan flight postpone tu la aku tertinggal flight ke Penang .
Haih . Memang menguji kesabaran & keimanan betol la .
Nak taknak kene beli tiket baru . =_=
Redha . Ini namenye ujian ALLAH . Tee hee .
Itu kisah nak sampai Malaysia .

Kisah nak balik Jeddah pulak lain cite .
Tapi aku memang menyumpah la !
Aku menyumpah kat pompuan yang kiteorang nak check in tu .
Dah la tak mesra alam . Muke berlagak pulak tu !
Harap je pakai tudung tapi perangai ... MashaALLAH .
Geram je aku . Ikot ati aku ... aiiiiiiiiiii ~
Nak je aku bagi sekali . Bia buku bertemu ruas .
Tapi naseb la laki aku ade .
Kalo aku sorang , memang kene la kau dengan aku pompuan !!!
Kecoh je lebey .
Setakat beg lebey 4kg pon nak berkire .
Pastu nak kecoh semacam .
Macam la kiteorang ni baru first time naik flight .
Macam la kiteorang ni tak penah bwk over weight luggage tu .
Bangang betol ! Sabor je la time tu .
Dugaan . Dugaan . Dugann . =_=

Back to story again .
Raya entry .
Hehehehe .

This year raya seperti biaselah .
Kami laki bini ikot turn .
Sebab tahun lepas da beraya kat kampung Perak .
So this year beraya kat Johor pulak . :))
Tapi kiteorang balik Perak kejap sebab nak kejar buka puasa kat kampung .
And jugak nak kejar merasa membeli belah kat Bazaar Ramadhan .
Alhamdulillah . Aku dapat makan kuih tepung pelita .
Rezeki . Rezeki . Rezeki .

Kalau da kata kawen orang jauh ni .
Mase mesti banyak abes kat atas highway .
Asik dok Perak - Johor - Perak - Johor .
Dari zaman berchinta , camtu la .
Sampai ke tua la nampaknyer ni . Huhuhu . =_=

This year raya ...
Tema kami laki bini : kaler purple .
Tapi agak frust jugak la sbb purple tak sama .
The day before raya ade berkejar ke Jusco cari baju melayu .
But unfortunately , Jusco tutup awal .
So terpakse pakai baju mane yang ade .
Next time nak prepare betol-betol . Kesian kat lakiku . =_=



Gamba Raya 2010 .
Family kakak aku je takde sebab dorang beraya kat Melaka .

Baju kurung yang aku pakai tu ...
Tu je lah satu-satunya baju kurung raya yang aku ade . Hihihi .
Jadilah kan dari takde langsung !

Raya pertama & kedua takdelah nak meriah mane nak beraya sakan .
Lebey banyak pegi beraya ke umah sedara-mara yang dekat je .
Sebab raya ketiga ade majlis sket .

Raya Ketiga .


Aku & Ina .
Nampak tak Ina bawak ape ? Tee hee . :))
Owh tapi ini bukan majlis kawen yek .
Belom lagik . Baru majlis pertunangan abang aku .
Hanye simple majlis saje .



Itu sume tukang bawak dulang hantaran .
Aku hanye menyibok sebab nak amek gamba sahaja .
Sekian . :P


Ini adalah sesi bakal mak mertua sarung cincin kat bakal menantu .
Alhamdulillah .
Ini adalah bakal menantu terakhir untuk mak abah aku .
Penghabesan sebab anak-anak lain sume suda selamat .
Lepas ni boleh mak aku lega sikit . Sikit je la . Tee hee . :))

Kali ni kalo majlis jadi ...
Mak abah aku tak perlu ppening pikir nak kene anta rombongan jauh-jauh .
Sebab bakal menantu ni hanye duduk tak jauh dari umah .
10 minit boleh sampai kalo naik kete .
Kalo jalan kaki ... ermmm ... korang try la kire sendiri . :P

dan ...
Inilah bakal kakak iparku !!!


Owh ya . Dia muda . Baru 21 tahun .
Tapi nak wat cemane kan ?
The youngest will owez be the youngest .
Die tetap pangkat kakak sebab aku anak last . Kekekekeke .
Tapi takpelah sebab aku still nampak muda . Muntah jommmmmm !

Itu aktiviti raya ketiga .
Untuk raya seterusnya seperti biase .
Sume akan wat sesi membuncitkan perot .
Kalo perot boleh cakap la kan .
Mesti akan menjerit-jerit mintak tolong jangan isi ikot suka ati lepas bulan puasa .
Haih . Dari kurus terus boleh jadi gebu balik bile ade sesi makan camni . =_=

Memula sesi makan-makan kat umah pak long .
Takde yang gempak pon .
Cume makan tengahari .
Tapi lebey kepada nak mengeratkan silaturahim .
Juga sesi berkepoh bersame sepupu sepapat .
Juga menambahkan dosa dengan mengumpat sikit .
Ya ampun . Semoga ALLAH ampunkan dosa kami . Tee hee . :))



Nurul , Ilah & Ina .
Tiga sepupu . Dari bujang sampai da kawen and beranak ...
Eyh cume nurul sudah beranak yek .
Kami berdua belom lagi . :P
Budak kecil yang aku dukung tu bukan anak aku yek .
Itu anak orang . Eyh , mestilah anak orang ! Takkan anak be .. kot ? Huhuhu .

Lepas sesi makan umah pak long ...
Umah Tengku Jalil .
Owh , die bukan keturunan Tengku yang sebenar ye .
Cume selalu kami anak sedara saje panggil Tengku sebab ...
Bapak sedara aku yang sorang ni memang sewel and agak poyos sket . Hihihi .



Kali ni meriah sebab sesi babi beratur .
Iye . Babi beratur yang sudah ditranslate ke melayu .
Sape yang tak paham lagi sile pegi duduk hutan .
Takpun pegi masuk sekolah tadika balik . =_=



Kalo ade sesi babi beratur ni ...
Salah seorang pekerja berhemah mesti laki aku .
Owh sungguh bertuah punya laki yang pandai segalanya .
Pandai masak . Pandai wat keje umah . Pandai ape-ape lah .
Nasib baik kan ? Tak rugi I kawen ngan u .
Paling penting seorang yang rajin tolong kalo bab macam ni .
Tengok la tu ... baju pon berpeluh . Busuk masam jadinye . Tee hee . :))



Lagi sekali gamba tiga sepupu ini .
Buhsan tak tengok ?
Kalo buhsan , sape suh tengok blog aku ? :P

Sekian cerite aktiviti raya kat Johor .
Kemudian abes aktiviti kat Johor .
Kami laki bini ke Perak pulak .
Tapi tak balik terus ke kampung .
Kami melencong ke Cameron Highland pulak .
Aktiviti beriadah di waktu raya kat tempat sejuk .
Bawak mak abah jenjalan .



Satu-satunya pic yang penuh which mean sume ade .
Kecuali ... hmmm arwah adik ipar aku yang meninggal eksiden tu . =_=
Takpelah redha .

Untung bercuti kat sini .
Sebab tak payah pening nak bayar hotel mahal-mahal .
Sebab kami stay kat banglo TNB .
Dah la beso . Selesa . Murah lak tu . 3 hari 2 malam cume 10 hengget saje .
Ok sape nak macam ni jugak kene keje ngan TNB . =_=

Cameron . Cameron . Cameron .
Still sejuk macam dulu cume kurang sejuk sikit la .
Bunga murah . Cactus pon murah .
Aku ade beli cactus cantek tapi kesian sebab tak dapat bawak balik Jeddah .
Takot tak lepasssssssssssss . Huaaaaaaaaaaaaa !!!



Kami kat ladang teh before balik gerak ke kampung halaman .

Ermmm kat Perak takde aktiviti sangat .
Cume lebey berjalan membeli barang .
Aktiviti beraya pon takde .
Cume kami sempat bermalam di Penang .
Bukan kat hotel tapi kat umah adik ipar aku .
Oh , i miss Penang !

Eyh , eyh .
Lupe . Mase kat johor kiteorang sempat beraya kat umah BFF , Shela .
Wahhh best raya umah die sebab dorang laki bini anak serve macam kat Johnny .
Serius tak tipu ! Unik .
Tak payah pikir makanan rugi basi ke nanti .
Aku dah la memang suke steambot .
Gud . Gud . Boleh cilok idea dorang ni . Tee hee . :))

Sekian entry raya .
Tapi macam tak puas .
Tak tahu kenapa .
Tapi da hujung raya tu aku jadi rindu kat Jeddah .
Lagi tak tahu kenape begitu . Huhuhu .

Ok la . Hanya ringkas entry raya .
Tak mahu type banyak-banyak .
Da pukul 10 pagi kat sini .
Nak ready untuk masak tengahari pulak .
Nanti akan update pasal unplanned vacay ke Universal Studio, Singapore .
Till then peeps . Take care !


No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...