October 27, 2010

Aku Seorang Pemain Game Yang Tegar


Hi . Im Sonic . Sweetheart to NailahAzman . Tee hee . :))

Erk ? Dah kata sweetheart , apa kejadah tetiba nama belakang still letak nama Azman ? Bolehhhhh ? Huhuhu . Erm ... sejak berjumpa , berdating dengan boyfriend baru nih , aku jadi lupa dan terus takde masa nak update blog aku ! Teruk betul lah ! Ape nak jadi ni dengan aku ? :P

Aaaaa bukan nak kata lah , bukan setakat Sonic jek , asal namanya game , aku boleh jadi addict semacam . Like game dengan Nailah tidak dapat dipisahkan . Aku memang admit lah , aku ni memang seorang pemain game yang tegar . Huhuhu .

Aku ingat lagi , mula-mula aku kenal dunia game ni mase aku kecik lagi . Darjah Satu . Masa tu aku dapat game Nintendo . Kira masa tu akulah paling update . Aku dapat pun sebab masa tu aku periksa dapat no 1 and aku Pelajar Terbaik Tahun Satu masa aku Sekolah St. Anne Convent Pelabuhan Klang . Tak ingat lah tahun berapa . Masa tu memang best betul . Rasa seronok semacam . Tapi masa tu game paling femes , Mr Mario . Kan ? Kan ? Gila syiok masa tu . Sampai aku jadi kurang nak main kat luar rumah . Hehehehe .

Dari situlah aku kenal dunia game ni . Macam-macam game aku main . Bila dah besar ni , lagilah . Jangan cakaplah . Sebelum addict dengan Sonic ni , aku gila main game dekat Facebook . Dulu , kat Facebook , akulah paling setia dengan game Farmville , Country Story , entah apa-apa lagi game . Banyak sangat game sampai aku pun tak ingat . Tapi sekarang , sejak Facebook sibuk upgrade facelift dorang and game asyik nak kena reload je memanjang , aku jadi bosan .

Kalau Farmville tu lagilah . Sebab kebun aku dah besar sangat . Aku gila malas nak membajak dan menanam lagi . Leceh . Kena buat satu persatu . Kalau boleh buat laju-laju , takpelah jugak . Ini tak . =____=

Sekarang kat Facebook , semua game yang aku pernah main , aku dah retired . Social City pun aku dah retired . Sekarang aku layan Millionaire City je . Syiok jugak . Sebab berlumba dengan teman baik aku : Allen . Aaaaa ... sekarang dialah ratu game kat Facebook ! Ganti tempat aku . Kalau korang pegi tengok wall Facebook dia , penuh satu wall tu dengan game yang dia main . Gila tak ? Macam aku suatu ketika dulu lah tu . Dia memang calon terbaik lah untuk ganti tempat aku . Lagi-lagi , bila dia sendiri pun selalu kena tinggal sorang kat rumah . Owh , Allen dah sarat mengandung dah sekarang . Nak masuk 8 bulan kalau tak silap aku . Wish for them : Allen & Diddy especially Allen lah yang nak due nanti . InsyaALLAH . Amin . :)

Cerita pasal Sonic aku duk mengadap sekarang ni , aku main Sonic Unleashed . Tak silap aku , game ni released tahun 2009 ke 2008 . Lebih kurang lah . Masa tu memang PS3 betul-betul baru keluar . Pehhhhhh ... masa tu harga PS3 jangan cakaplah . Gila mahal ! Masa aku datang honeymoon kat Dubai dulu pun , PS3 tu still mahal lagi . Bukan nak kata sekarang dah murah tapi boleh lah . Takdelah mahal melampau macam dulu . =_____=



Kiri : Sonic time siang . Kanan : Sonic time malam .

Hmmm ... Sonic Unleashed ni ada dua watak Sonic . Siang lain . Malam lain . Siang dia normal . Malam jadi Sonic the Werehog . Alah , macam werewolf tuh . Dia jadi camtu sebab kena attacked dengan Mr Eggman . So , game ni aku kena main sampai Sonic berjaya cantumkan balik all the pieces of earth and Sonic jadi normal macam biasa tak kira siang or malam .

Masa baru main tu , macam biasalah . Kacang goreng . Budak darjah satu main pun boleh menang . Huhuhu . Tapi bila dah makin naik stage and kene travel banyak tempat sebab nak cari temple Gaia , jadi makin susah . Lagi-lagi kalau nak kena lawan dengan BigBoss enemy . Gila ! Jenuh tangan nak tekan joystick . Huhuhuhu . Ada sampai satu tahap tu , aku boleh jadi tidur tak lena kalau satu ari tu aku tak dapat nak kalahkan BigBoss enemy . Bolehhhhhh ???



Play Stage .

Dalam game ni , aku paling suka kalau main Play Stage . Play Stage where you can see how Sonic could go fast as he could . Time ni lah , ada macam roller coaster macam kat gambar tuh . Play Stage ni , sama jugak lah . First stage memang senang kacang goreng kacang cap Ngan Yin tapi dah lama tuh , jadi makin susah . Siap kene terbang bagailah , itulah inilah . Sekarang ni , aku main Play Stage lah tapi tak lepas-lepas lagi . Dah dua hari main tapi tak lepas jugak sebab at the end tu ada tempat aku kene lompat bagai campur terbang bagai . Sekali je lepas tapi lepas tak lama lah sebab tetibe tengah syiok Sonic aku lari laju-laju , ada alien besar kat belakang Sonic aku bagi bom ! Sumpah aku bengang . Huhuhuhu . =_____=

Ehem . Ehem . Is there anyone yang ade tips pasal game ni ? Hiks . :P

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...