October 11, 2010

101010


Ada apa dengan tarikh semalam ? 101010 ? Menarik bukan ? Tarikh semalam jugak la ramai yang da selamat membina masjid . Syukur Alhamdulillah .

Kalo sebelum ni , orang berebut tarikh 080808 ataupon 090909 , tahun ni orang berebut 101010 pulak . Lepas ni tarikh yang sama jugak akan direbut sebab tahun-tahun yang akan datang , tarikh menarik macam ni muncul . 111111 , 121212 dan seterusnya . Haih . Macam-macam ...

Dan tarikh semalam jugaklah , rakyat Malaysia menyaksikan penyatuan astronaut Malaysia , Sheikh Muzaffar dengan cinta hatinya , Dr Halina . Aku dapat tau , siap ade live lagi kat TV3 . Jeles betol laaaaaa tak dapat nak nengokkkkkkkkkkkkk !!!

Tapi tengok reaksi from Facebook or Twitter kengkawan , sume bagi respond yang menunjukkan wedding dorang tu sungguh grand gilerrrrrrrrrr ! Wahhhhhhhhhh . Orang femes kan . Mesti ramai sponsor . Untung . Tak payah banyak nak kuarkan duit sendiri .



Tengok cover page Mymetro pon da tahu mesti majlis dorang meriah . Kalo da dok invite angkasawan dari luar , sure la tip top kan ? Mudah-mudahan mereka bahagia ke anak cucu . Amin . Tapi semalam bile borak ngan hubster pasal dorang ni , sempat jugak si hubster ni komen :

" Kalo grand , bagus la . Tapi jangan jadi macam Erra Fazira . Kesudahan bercerai . "

Ok . Tak campur . No komen . Heh heh heh .

Semalam jugak ade sorang kawan aku selamatkan mendirikan masjid . Alhamdulillah . Semoga die berbahagia dan menjadi isteri yang solehah . Amin .

Selain cerita kawen , semalam jugak aku dapat tahu ade eksiden bus ekspress lagi kat N9 . Aku dapat tau pon bile si IqramDinzly bertweet kat Twitter lewat malam tuh . Haaaaa ... die la reporter aku . Almaklom la . Aku kan jauh . So , ape aku tanye pasal eksiden tu , dielah tukang jawab . Hahahahaha . * Tenkiu Iq ! *



Kesian kan ? Tengok cover depan pon da meremang bulu roma aku . Dulu yang kes eksiden kat Ipoh tu sebab pemandu mengantok . Kali ni kenape pulak agaknye ngan driver bus tu kan ? Alahaiiiiiii . Tapi tulah , setiap ajal & maut adalah kerja Tuhan . Kita sebagai hambaNYA kene redha dengan setiap kejadian . Aku da penah merasa kehilangan dan juga hampir kehilangan orang penting dalam hidup aku , so aku paham la perasaan keluarga mangsa yang terlibat ni . Semoga roh-roh mereka ditempatkan di kalangan orang yang beriman . InsyaALLAH .

Dan semalam juga , dengan takdirNYA , aku tergerak hati untuk berkongsi sebahagian kisah hidup aku dengan seorang kawan blogger . Fida Aishah . Siapa yang ade blog , mungkin ade yang kenal dengan Fida . Aku kenal die pon thru blog jugak . Walau jarak jauh , kami baik kerana berkongsi kisah suka duka kehidupan . Lagi pulak sekarang ni , die melalui fasa kehidupan yang mana aku penah lalui dahulu . Coretan dan cerita sayu aku itu hanye sekadar untuk die lewati biar dia lebih tabah untuk menjalani kehidupan sebagai anak yang penuh luka dan duka . Tapi kita anak yang berjiwa besar kan Fida ? Hehehe .

Bak kata Fida dalam puisi die untuk aku :

Rupanya , jalan kita hampir sama
Luka kita ada rasa dalam dua cerita yang tiada jauh beza
Kita sama teman , cume cerita aku lebih kuat akan tamparnya ...

Terima kasih teman . Ingat ... kita jangan selalu terluka ... Love you Fida Aishah !

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...