January 1, 2011

Tak Perlu Ke Secret Recipe Lagi!


Ini bukan oreo cheese cake aku buat yek. Hanya pinjam gambar dari Google.

As'salam.

Ingat lagi entry sebelum ni pasal cheese cake?
Alhamdulillah.
Aku berjaya membuat oreo cheesecake!
Percubaan pertama menjadi dan aku sangat berpuas hati!

Nak menangis makan oreo cheese cake buatan sendiri. T_T
Tak perlu susah-susah nak naik kereta lagi keluar cari kat Mall.
Tak perlu susah-susah redah orang ramai kat Mall.
Tak perlu susah-susah bayar 20 riyal untuk per slice.

Sekarang kat rumah dah ada sedulang.
Aku je belasah makan.
Gemok laaaaa aku untuk seminggu ni!
Sebab dok melantak oreo cheese cake tak sudah!

Eyh, MokMok pun tumpang sekaki tau.
Dia jaki lah dengan aku sekarang ni!
Mana taknya ...
Apa aku makan ..
Dia nak jugak!
MENYAMPAHHHHH!

Gambar?
Gambar cake nanti aku letak.
Sekarang tak boleh.
Sebab ada orang pinjam ip4 aku.
So tak dapat nak update guna gambar sebenar.
Sebab tu pinjam dekat Google.
Hiks. :P

Tapi sorry lah eyh.
Sebab pics masa tengah buat cake tu takde.
Bukan tak sempat nak ambil.

Tapi ...

Masa buat cake tu ...
Rumah aku banjir!

BANJIR???

Biar betulll???

Apa tak betulnya?
Betul lah!
Jangan tak percaya ..
Even apartment kami tingkat paling atas pun boleh banjir tau.
Tapi kau jangan ingat pulak air naik sampai setinggi tiga tingkat ni ha!
Giloooooo ko? =_____=

Nanti aku update pasal rumah aku banjir.
Serius banjir teruk.
Aku mengemas sampai aku sakit pinggang.
Terasa sampai sekarang.
Ni pun rumah tak mop bersih sangat lagi.

Ni lah akibatnya kalau eksaited sangat bila hujan turun kat Jeddah.
Sudahnya?
Makan diri sendiri. 
Hukhukhuk.

Tapi ...
Hujan itu kan rahmat dari Allah?
( senyum )

Apapun ...
Oreo cheese cake aku laki aku puji sedap.
Walaupun dia tak berapa gemar sangat makanan like dessert ni ...
But dia puji.
Aku mestilah suka kalau dah laki puji kan?

Plus laki aku ni bukan senang kau nak puji memuji ni.
Boleh kira dengan jarilah berapa kali dia puji aku.
Tak kira dari sudut apa sekali pun!
Hehehehe. :P

Nanti laki aku balik ...
Aku update entry pasal banjir okeiii?
Gambar semua ada dalam ip4 kesayangan.

Stay tunes!


nota sampingan : I am so thank you to Sis Mimy with her simple recipe of oreo cheese cake! Memang senang lah nak buat cuma nak memukul cream cheese sampai lembut tu in manually, nak patah tangan! Better pakai auto. Pakai mesin lah melainkan korang memang rajin nak pakai manually. Hihihihi.

Buat Sis Mimy, thank you again. Nanti update lagi recipe senang lain tau! 

Oh ya, selain tu, tak lupa thank you gak to mak buyung Amal sebab bagi aku support untuk buat cheese cake ni. Malangnya dia pulak memang tak berapa sangat. Boleh geng lah dengan laki aku. 

Paling sedih, disebabkan sifat dengki dan niat tak baik aku pada mak buyung Amal, aku tak jumpa pun Graham Crackers nak buat s'mores tu! FRUST OK! FRUST! KAU DIAMMMMMM AMAL! T_T

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...