January 25, 2011

Aku Tak Salahkan Hujan Tapi ...




As'salam.

Harini Jeddah hujan lagi.

=_____=

Tau kan kenapa aku tak suka kalau hujan turun?

=_____=

Rumah banjir lagi.

=_____=

Even tak teruk macam sebelum ni.

Tapi ...

Kat hall depan habis semua barang penting basah!

Tv.
Woofer.
Amp.
Karpet.
Sofa putih.
Stand speaker.

Especially meja letak Tv tu ha.
Kaki meja satu tu dah kembang sebab asyik kena air.
Tahu je lah.
Sebab kayu tu bukan solid.

=______=

Sayang.
Sebab sian laki aku beli susah payah kat IKEA.
Dahlah mahal.
Money is still money.
Bukan senang nak beli.

Tapi jadi camni lak.

Pasrah lagi.

=_______=

Syiling memang bocor makin teruk!
Dulu kat spot tertentu jek.
Tapi sekarang dah bersambung-sambung.
Sampai aku sendiri tak cukup besen nak tadah air hujan yang menitik dari syiling bocor!

Jangan ah cakap aku mengeluh.
Aku tak mengeluh pun.
Kalau korang kat tempat aku...
Mesti korang paham apa aku rasa.

Sobs.
T_T

Apapun, atas semua yang berlaku.
Aku takkan sesekali salahkan hujan.
Sebab hujan kan kejadian alam.
Hujan kan rezeki dari Allah.

Cuma...

AKU SALAHKAN SIKAP MANUSIA!
Yang design rumah tak pikir kemungkinan yang tak dijangka.

Sobs lagi.
T__T




Aaaaaaaaah.
Kami pasrah.
Kami redha.

Hanya mampu bersabar buat masa ni.

Aku tahu...
Ini adalah ujian buat kami berdua dariNya.

Semoga rumah baru nanti best!
MEMANG BEST PUN!

Sebab kami berpindah ke VILLA!
Gila tamak tak?
Duduk bertiga : Aku, laki aku & MokMok.
Tapi duduk rumah gabak gilakkkk!

Opssss!
Nanti aku update pasal rumah baru tu.
Stay tunes!
Hehehehe.

3 comments:

  1. Allah turunkan ujan tuk uji kamu jek...n tuk bagi kamu adiah..:) tgk now leh pindah rumah baru..xlah duk hidu sampah org sebelah..;p..n dpt villa lak tu..subahanallah..:)

    ReplyDelete
  2. Amal :
    Yup sayang. Ini ujian buat kami berdua. Huhuhu.
    Redha je sekarang. Semoga urusan pindah rumah nanti, dipermudakan oleh DIA. InshaAllah.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...