January 18, 2011

Nailah Menyahut Cabaran Azman : Misi Bermula Hari Ini!


As'salam.




Disebabkan aku semakin risau takut aku makin gemok...
Jadinya, dengan rela hati aku menyahut cabaran laki ku itu!

Huh!
Don't you ever under estimate I bebeh!
I will do it!
Tunggu je lah!!!





Dan hari ini juga bermula program diet ku!
Hehehehe. ;)

Tapi sebenarnya...
Few days dah aku mintak pendapat my best friend, Amal.
She support me as usual.
Yeayyyyyyyy!

Sayang Amal lebih!!!!
Hihihi.

Bila nak diet ni...
Aku takdelah menu tertentu ke apa.
Cuma aku akan skip makan nasi.
Juga junk food dan segala makanan yang memang tak berkhasiat langsung!
Say NO to them all!

Demi menyahut cabaran lakiku...
Akan ku berjuang hingga ke titisan peluh yang terakhir!
Bhahaahhaaha. :P

Aku bukannya tak pernah kurus.
Last time aku kurus masa aku Diploma.
Masa tu aku tengah buat praktikal.
Praktikal dalam 5bulan macam tu lah.
Sepanjang praktikal tu, aku memang tak makan nasi langsung!

Time lunch aku dok membuta dalam surau.
Mana taknya, time praktikal ni memang supervisor kerah aku macam apa!
Pegi site jauh2 pun aku kena jalan kaki.
Huh!

Tapi aku tak kesah lah masa tu.
Sebab dah nampak hasil kan bila perutku kempis!
Hahahahaha.
Terus tak jadi marah supervisor bila dah nampak hasil!
;)

Berat aku sekarang dalam 65kg.
Tinggi around 165cm as in passport.
So, aku target takdelah sampai nak kurus meleding!

Cukup setakat :




Berat aku turun sampai 55kg!
Cukuplah weihhhhh!
Ku taknak kurus sangat.
Nanti figure straight je takde shape.
Hihihi.

Perghhhh, kalau dapat balik 55kg ni...
Memang terbaiklahhhhhhh!

( belum pape dah berangan jauh ke laut! )

Aaaaaaaaahhhh, aku dah nekad ni!
Aku nak jugak turunkan berat badan aku ni.
By hook or by crook.
I don't care!

Eyh, tapi aku memang nak kurus.
Takde kena mengena dengan cabaran laki aku pun.
But I seek his permission lah.
And also nak support dari laki sendiri kan.

So, nak membakarkan lagi azam juga semangat untuk kurus...
Dia buat cabaran tu.
So, lagilah aku bersemangat kebabommmm sekarang ni!

You can do it! You go girlll!

( bagi semangat untuk diri sendiri. Hahaha. )

Apapun, pada aku, nak kurus bukan setakat control makan.
Elakkan junk food je.
Tapi jugak kena bersenam!
Itu yang paling penting.

Masa aku kurus tu sebab aku banyak jalan kaki lah ke site.
Sebab tu cepat kurus.
Pastu tengahari makan buah je.
Balik rumah pun dah penat.
Lepas isyak terus terbongkang.
Itulah rutin hari-hari sampai habis praktikal.
Manalah aku tak kurus?

Makan nasi pun bila hujung minggu je.
Sampai mak ingat aku putus cinta!
Errr .. itu pun ada jugak.
Tapi bukan putus cinta cuma banyak makan hati.
Huh!

So, nak taknak aku kena exercise jugak.
Aku dahlah memang duduk rumah sepanjang hari.
Sepanjang masa.
So, memang kena cari masa untuk keluarkan peluh.

Disebabkan aku duduk kat negara yang ...
Errr .. susah sikit kalau perempuan ...
Yang paling aku boleh buat pun mungkin cuma ...





Jogging je kot?
Memandang kat sini memang boleh jogging.
Tapi kau jangan haraplah nak jogging pakai seluar bagai.
Kalau aku nak jogging, I have to still put on abaya okeiii!
Memang aku tak jogging lah, jalan laju-laju je lah jawabnya.
Still ok je kan?
At least keluar jugak peluh dari tak keluar langsung!

Ok. Baik.

"Biebie, lepas ni I nak ikut setiap kali You pegi jogging okeiii?"
"Pinjam kasut mahal Porsche itu okeiiii?"

( senyum )




Kan best kalau selain boleh jogging...
Aku boleh swimming.
Lama gila dah tak swimming!

Tapi kat sini if nak swimming...
Kena pegi private beach and bayar 100 riyal!
NO!




Kalau exercise by cycling pun aku suka!
Seronok je tengok pic lakibini ni cycling sesama.
Tapi takkan aku nak CYCLING PAKAI ABAYA?
Kalau tersangkut?
NO AGAIN!

Jawabnya?
Memang jogging or jalan laju-laju je lah.
;)

Wish me luck okeiiii?
Im dying to have 55kg back in my life!
InshaAllah.
I CAN DO IT!

Other than that.
I am more happier because...






Azman have something special for me if I success!!!

Wohoooooooooooo!
Super duper happy!

So, bermulalah program 55kg ku mulai hari ini...

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...