January 20, 2011

Hujung Minggu Yang Ceria & Bahagia!



Oh Amal! Jangan jeles tau sebab hari-hari aku makan roti croisssant coklat yang super SEDAP!


As'salam.

Harini cipta sejarah untuk kami lakibini!
Cipta sejarah untuk kami berdua lah sebab berjaya pergi Fish Market di pagi hari.
Kalau sebelum ni pergi petang ...
But today, nekad untuk pergi pagi!

Dannnn ...
Wahhhhhhhhhhhhh, SUNGGUH TERUJA okeiiii!
Lagi sikit nak sampai Fish Market...
Kereta dah penuh sampai ke luar!

Errr...
Masa pegi petang takdelah penuh sampai macam pagi ni!

GILA BEST!

Lepas siap solat Subuh tu...
Dah bersiap-siap ke pasar.
Aku sempat lagi buat coffee untuk laki aku.
And untuk aku sendiri, as usual, Milo!

Sebenarnya kan kami lama dah tak pergi pasar.
Lama gila! Berkurunnnnnnnn!

Itupun sebab kat pasar, kalau beli ikan & nak suruh siang harga lain-lain.
Kalau beli kat Supermarket, ikan boleh cleankan and free some more!
Cuma beza harga memang terlalu jauh lah!
Beli ikan kat pasar jauh lebih murah dari beli kat Supermarket!

Tadi bila sampai pasar...
Memang teruja habissssssssss!
Ikan banyak gilaaaaa! Fresh fresh pulak tu!
Aku ni dah lah memang hantu ikan.
Aku prefer ikan dengan daging dari ayam.
Aku dah bosan dengan ayam.
Memang kurang lah.

Tapi ... errr ... ayam KFC aku tak tolak!
KFC tetap dihatiku. Dihati kami.
Termasuk MokMok!
Hohohoho.

0_o

Faktor lain sebab nak beli kat pasar :

Nak bagi MokMok makan!
Sejak aku bagi dia Ikan rebus...
Dia suka gilaaaaaaaaa!
Habis semangkok dia makan.
Selalunya aku buat Ikan Rebus setiap pagilah.
Kira untuk breakfast dia.
Tee hee. ;)

Macam tadi kat pasar...
Kami borong ikan kembong 3kilo kauuuuuu!
Murah je. Baru 10 riyal.
10 riyal tu macam RM8 lah.
Murah kannnnnnnnn????

Kat sini memang takde masalah lah kalau nak cari ikan ke apa.
Sebab macam kami lakibini suka ikan kembong, ikan bawal.
Ikan-ikan tu memang adalah kat pasar sini.
Tapi kami selalunya beli ikan kembong lah.

Selain ikan...
Borong udang. Udang 25 riyal sekilo.
Sotong pun beli jugak. 15 riyal sekilo.

Oh, paling heaven beli ketam biru!
FRESH habissssss!
Manis and tebal isinya!
Baru 15 riyal okeiii sekilo.

Memang meriah lahhhhhhhhh!
Aku memang gila seafood. Laki aku pun sama.
Hehehehehe. ;P

Balik dari pasar terus siang ikan, sotong, udang and ketam semua.
Lepas siap dah bersihkan, aku terus masak untuk makan tengahari.

Menu tengahari tadi : Sup Ketam!
Menu sampingan : Ikan masin, Salad, Sambal belacan.
Slurpppp, slurpppppp, slurpppppp...
Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah beri.
( senyum )

Lepas lunch, terus lakibini terbongkang!
Aku memang dah penat ah sebab hujung minggu selalu bangun lambat kan...
Tapi harini lepas Subuh terus tak tidur dah.
So sebelum Asar tu aku rehat jap.
Jadilah...

Tapi lately ni aku mengantuk semacam lah bila petang...
Kenapa ek?
Mushkil aku...
Sebab aku ni memang jarang sangat mengantuk di siang hari.

Hmmmm.

Oh, hujung minggu kali ni...
Kami lakibini cuma bersantai di rumah.
No keluar. Window shopping ke ape ke, memang NO! NO! NO!

Sebab?

Laki aku busy nak siapkan projek freelance dia.
Lepas satu, satu projek datang.
Memang murah rezeki kami.
Alhamdulillah.

Allah itu Adil.
Dia selalu beri kami rezeki melimpah-limpah.

Walaupun rezeki kami yang 'satu' tu belum ada.
Tapi Allah bagi kami rezeki in term of ...

Rezeki setiap orang berbeza kan?

Apapun, aku bersyukur dengan apa yang kami ada sekarang.
Dengan kehidupan yang tidak putus dengan rezeki.
Dengan kehidupan yang semakin baik.
Alhamdulillah.

Semoga Allah terus memberkati & memelihara hidup kami berdua.
Eyh tak! Kami bertiga include MokMok lah kan?
Hehehehe. ;P

Oh ya!
InshaAllah kalau ada rezeki kami pindah rumah sewa lain.
Mungkin bulan depan.
Semoga segala urusan dipermudahkan.
Amin!

Got to go now.
Ku ada kerja yang harus dilakukan!
Paling utama harus lipat baju. T_T

Then, I have something to do.
Lakiku bagi kerja.
It is like kena buat BQ.
Bukan kosong haaaaaa...
Ada upah lumayan menantiku selepas kerja itu disiapkan!

Cuma...
Mungkin agak tekanan sikit ah sebab buat BQ tu aku kena taip nama saintifik pokok bunga!
Bencinyaaaaaaaa!

=________=

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...