January 1, 2011

I Am So Speechless!



As'salam.

Tadi lepas dah publish entry 'Boleh tak ...? ' ...
Aku view blog aku.

Aku boleh kata dah dekat 3 tahun kot berblog ni.
Tujuan utama aku memang hobi.
Saja nak isi masa lapang.

Sebab zaman sekolah dulu.
Setiap tahun aku memang ada diari.
Tapi zaman dah canggih ni ...
Takde maknanyalah nak rajinkan diri menulis tangan.

So, aku bukak blog ni.

Bila dah ada blog ni...
Memang takde tujuan lain.
Takde nak cari pendapatan lain ke ape ke.
Juga takde nak tambah follower ke ape.

Aku memang setakat ni tak penah nak paksa orang baca blog aku.
Like ade certain people ..
Bila dah pergi blog orang ...
Mesti nak suruh orang tu ...
Or paksa orang tu pegi tengok blog dia.

Tapi ada jugak psycho kunun tukar link.
Padahal tak berapa nak ikhlas sebenarnya.
Sebabnya ...??

Tujuan utama dia hanyalah nak naikkan trafic.

Tapi sori eyh ...
Aku memang bukan macam tu.

Aku suka blogwalking.
Lagi-lagi blog yang memang best.
Aku memang jarang tinggal jejak lah.
Cuma sign in jadi follower je.
Tinggal jejak memang kurang.

Tapi boleh kata ...
Setiap hari ...
Banyak kali aku akan refresh link yang ada kat tepi blog aku.
Setiap kali dorang ada update ...
Memang aku akan baca!
Tak pernah tak baca.

Kalau aku busy ke ape ke ..
Aku biarkan dulu ...
Nanti bila aku free ...
Aku make sure semua entry yang aku tak baca lagi kat blog tu ...
Aku akan baca.

Aku semakin suka dengan dunia blog ni.
Sebab kat dunia blog ni lah ...
Aku dapat kawan baru.
Aku dapat baca pengalaman orang.
Aku dapat resipi baru.
Macam resipi oreo cheese cake Sis Mimy yang senang tu.
Hiks. :P

Sekarang dah dapat rasalah.
Dunia blog memang HAPPENING GILA!

And ...
Dari blog lah aku kenal sorang minah ni.
Dia selalu cakap :

" Muka skinny dengan spec senget. "

Aku memang tak ingat macam mana aku boleh dapat link ke blog dia.
Tapi first time baca blog dia ...
Memang aku terus melekat langsung depan laptop!
Dengan cerita dia, puisi dia.
Semuanya best.
( Ehem, Fida ini bukan bodek. Ikhlas ni! )

Masa baru baca blog dia tu ..
Masa tu dia kat Australia lagi .
Sambung Master.
Sekarang minah pakai spec senget ni dah pindah.
Ke Pullman, US.

Dulu aku selalu baca karya dia.
Aku memang ikutlah.
Sampailah ada sekali tu.
Aku dapat rasa die melalui satu fasa kehidupan yang terlalu sukar.

Aku dapat rasa pun ...
Sebab dulu aku pernah hadapinya.
Entah macam mana memang tergerak hati nak berkongsi rasa.
Tujuan masa tu, aku memang nak dia kuat semangat.
Aku nak dia tabahkan hati.

Alhamdulillah.
Dari situlah bermula segalanya...

Aku happy kawan dengan dia.
Even jauh ...
Tapi takde hal lah!

Cuma ...
Aku paling frust lah ...
Bila ada sekali tu ...
Orang menjatuhkan dia.

Pada aku ...
Siapa pun dia ...
Kenapa mesti nak jatuhkan orang lain?
Dia sendiri pun mana penah nak sibuk hal orang lain.
Tup tup ... orang lain pulak sibuk hal dia!
Gila ANNOYING!

Paling kelakar ...
Bila ada orang sampai sanggup stalking dia ...
Siasat sampai ke office Nuffnang.
Dan kata mereka ...
Pemilik blog AdifStory milik seorang lelaki.
Kahkahkah.
Aku serius gila gelak nak mati!
Kahkahkah.

Such a loser betul!

Kalau dah tak suka ..
Kalau dah rasa dia tak jujur ...
Kenapa sampai perlu nak siasat jauh macam tu?
Gila KELAKAR!

Sebab kontroversi tu.
Minah ni sampai nak berhenti berblogging.
Serius masa tu rasa sedih sangat. T_T

Sebulan jugak lah die menyepi dari blog.

Sekarang?
Alhamdulillah.
Blog dia berjalan seperti biasa.

Aku dengan minah ni pulak jadi dah macam kenal lama.
Best friend orang cakap.
Disebabkan dia ni pendiam.
Aku pernah cakap kat dia.
Kalau nak cakap something.
Say it in twitter.

Sekarang aku memang addict gila dengan Twitter!
Jadinya aku pengaruh dia sekali.
Hahahahhaa. :P

Apapun ...
Apa yang aku nak cakap sebenarnya ...
Thanks a lot sebab Fida sign in jadi follower blog ni!
Bukan best pun blog I ni cik Fida sayang.
Hukhukhuk.

Aaaa ...
I really can't wait to meet her in this coming March!
Gonna meet her soon!
So I could hug her, kiss her ...
And pastilah nak gigit dia!
Hiks. :P

Sayang Fida.
Keep berblogging tau!
Hugssssssssssssssssss!!!
Love you soooo much!!!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...