December 28, 2010

Kisah Keju.



Eyh, ini kek orang buat! Bukan aku. 0_o

As'salam.

Ok. Sekarang aku masih kecur air liur bila semalam tengok blog kak Mimy perihal dia buat sendiri Oreo Cheese Cake! Marvelloussss ohhhhhh! Tengah scroll blog dia even baca belum habis lagi pun dah cukup buat aku terpaksa teguk air liur banyak kali. Terima kasih Kak Mimy sebab berjaya buat Neklah kenyang air liur semalam. Hiks.

Sejak datang sini dan pernah balik Malaysia masa Hari Raya haritu, aku takde rezeki langsung nak makan cheese cake! Sedih takkkk jadi aku? Sobs. T_T. Padahal cheese cake tu kegemaran aku ohhhhh! Sadis. Sadis. Kesian kau Nailah! =____=

Kat sini, negeri penuh pasir halus ni bukannya takde jual cheese cake. Tak logik lah kan kalau takde langsung jual cheese cake. Itu namanya, negeri ni sangat ketinggalan zaman walaupun ada lah sikit memang ketinggalan zaman! Heh!

Ada je banyak jual cheese cake. Kat coffee house, berlambak gila. Sini siap ada Cheese Cake Factory lagi kat Red Sea Mall tu haaaa. Jangan tak tahu, Cheese Cake Factory tu memang the best cheese cake in the world okeiiiii! Femes dekat Amerika lah. Mana lagi.

Tapi masalahnya sekarang ...

Satu slice cheese cake pun boleh beli one set like nasi briyani ke ape ke. Kalau makan kat Fairooz Restaurant tu, boleh dapat Shawarma Plate satu.

Banyak kali je aku nak beli tapi bila tengok harga, mesti aku terbantut nak beli. Banyak kali dah macam tu. Banyak kali. Paham tak banyak kali? Banyak kali! ( demmit! )

Selalu rasa teruja nak beli bila setiap kali pergi Starbucks. Nanti dalam kereta eksaited semacam cakap kat laki : " B, I nak beli cheese cake boleh tak? Teringin lah. " . Memang teruja tapi bila dah masuk, dah beli air dan bila time nak pilih cheese cake, terus terbantut bila tengok harga cheese cake boleh buat aku beli Java Chip saiz Large lagi satu. Terus rasa tak berbaloi! Tsk tsk tsk. T_T

Ingatkan bila semalam dah tengok resipi Kak Mimy yang senang tuh, dah boleh buat lah. Tapi semalam bila laki aku balik kerja :

Aku : " B, nanti I nak buat cheese cake lah. "
Laki : " Buatlah. "
Aku : " I nak buat Oreo Cheese cake. So nak kena beli Oreo banyak. Takpe ke? "
Laki : " Laaahhh ... beli je lah. Tapi ... jangan buat banyak sangat. I tak suka cheese. "

Ok. Terbantutttttttttt aku untuk entah yang ke berapa kali!!!! Sedih lagi. Sobs. T_T

I am totally lupa macam mak nenek yang laki aku ni memang tak berapa sangat kalau benda makanan macam tu. Biasalah. Tekak orang kampung. 

Tapi kalau pergi Secret Recipe tu aku tengok laju je dia makan Banana Chocolate Cake. =_____=

Apakah?

Sudahnya sekarang aku berkira-kira dan still dok pikir lagi. Nak buat cheese cake ke tak? Nak buat ke tak? Nak buat ke tak? 

Hmmmm ... kempunan lagi kah aku? Terpaksa telan air liur lagi kah aku? 0_o

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...