December 27, 2010

His Work. His Design.


His work. His design.

As'salam.

Hi! Hi! Hi!
Dah view my Tumblr? :P
*promote*

Ok. Rasanya this is the first aku expose hasil kerja laki aku kot? Rasanya kot? And I am 100% confident this was the first time ever. Kalau tak silap, ini projek kena design buat Villa Pak Shekih mana entah.

Kalau tengok real punya nampak macam kecik. Sekali tengok plan, besar gabak. Aaaahhh ... rumah kat sini tak sah kalau tak besar macam Villa. Lebih dari Villa pun ada. Like a private palace. Itu sumpah besar! Sampai kekadang dalam private palace tu siap ada masjid, klinik and whatsoever yang dorang boleh letak. Just name it ...

Aku kalau laki aku bawak balik kerja buat kat rumah ... hobi aku adalah memang suka kacau dia buat kerja. Ikutkan dia memang jaranggggggggg sangat bawak kerja balik rumah. Boleh kira dengan jari lah sebab dia lagi prefer siapkan semua kerja kat office dari rumah!

Sebabnya kalau bawak balik rumah ... hehehehe ...

Kalau dia tengah tekun buat kerja tu kan ... mulalah aku sengih-sengih diri sebelah dia sambil mata aku tengok screen laptop apa yang dia buat. 

Haih. Aku dulu memang minat gilaaaaaaaaa nak sambung belajar ambil Architecture tapi ... takde jodoh nampaknya dengan course Architecture!

Tapi sebaliknya pulak bila aku jumpa dia! Hiks. ( senyum )

Sometimes, bila mood jahat aku datang ... aku selalu tanya dia benda yang aku tak tahu. Yelah ... dalam plan kan colorfull. Lepas tu siap ada pokok lah, kereta comel-comel lah ( ferrari pulak tu. Dia suka letak ferrari dalam drawing dia. ) .

Ada sekali tuh ... die letak pokok ke letak apa entah. Tapi yang pasti benda tu bercolor lah. Then, aku tanya dia : " B, ni asal tak letak color pink? Kan comel. ". Kahkahkah. T_T

Takpun, ada sekali tu jugak, dalam plan tu ada macam spinning. Padahal aku tahu je benda tu tapi hanya sebab aku saja nak kacau dia buat kerja, aku tanya : " Ni apa benda B? ( sambil tunjuk kat screen benda bentuk spinning banyak-banyak). " . Hihihihi.

Kekadang kalau dia rajin melayan, dia jawab je apa aku tanya ... 

Tapi kalau dia dah tension sebab idea tak muncul or masa dah almost end ... mulalah buat muka tension sambil mengarahkan aku : " Please don't disturb me! Pergi duduk sana. Jauh sikit. " . ( sambil buat muka serius nak mati untuk aku rasa takut ) . Kahkahkah. :P

Apapun, disebabkan dia asyik dok design rumah cantik-cantik, office cantik-cantik, hotel cantik-cantik, resort cantik-cantik dan segalanya semua cantik-cantik ... aku dah tuntut kat dia awal-awal, kalau misalnya ada rezeki dapat beli rumah sendiri ...

Aku nak dia buat cantik-cantik rumah tu. Dari interior sampai lah ke landscape ... sampai jugak kalau nak renovate rumah tuh ... aku dah TUNTUT!

Kalau dia tak buat ... tahu lah nasib dia! *sambillambaitangankatlaki* ( Hi Biebie! )
Senyum.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...