August 17, 2010

a week .



Salam .
Hey guyssssss !!!
Korang pe kabar ? Sehat ke di bulan puasa ni ?

Lately ni aku busy sket .
Itu adalah alasan basi bile malas nak update blog sebenarnyer !
kuikuikui .

now sedar tak sedar , kite da nak seminggu kan berpuasa .
wahhhhh terase cepat sungguh kan ?
korang punye puasa cemane ?
ade yang ponteng ke kaum lelaki tuh ?
kalo pompuan tu tak heran la kan sebab ade alasan kukuh . tee hee . :)

amacam puasa korang ?
aku kat sini so far ok je la .
kate first time puasa kat tempat orang kan ?
cume bezanya ngan korang ...
aku takde bazar weihhhhhhh !
eeeee ritu aku post kan pasal tepung pelita .
takde sape yang baik hati nak post kan kat aku lagik kuih tuh .
kihkihkih .

sini ikotkan ade je macam bazar ramadhan tu .
tapiiiii aaa dorang jual sume bak kate lakiku , ikot kilo .
like semalam la .
die beli samosa .
selalunye kan kalo samosa tu jual kat mesia ...
sebiji 30 sen ke kan .
tapi kat sini , ikot kilo .
kalo samosa tu , tukang watnye buat letak daging bebanyak .
sure berat kan samosa tu . +_+
leh imagine tak if like beli 10 samosa ,
pastu timbang ? hahahahahaha .
pelik betol la orang sini jual camtu . :P

since first day puasa aritu .
kiteorang setakat ni buka kat umah je .
kate aku chef terhebat kan sekarang .
kuikuikui .
tapi aku setiap hari pening dok mikir nak masak ape .
almaklum la , nak bagi makan kat anak badak aku yang sekor tu ... alahaiiii .
tapiiiii sejak puasa ni die macam agak kurenggggg makan nasi sket .
eyhhh tapi aku rase same je kot sebab makan dua pot . * banyak tak ? *

aaa die tu berangan je la nak balik raya nanti orang cakap die kurus .
ceitttttttt !
padahal lemak lelebey da kat pinggang tu . hahahahahaha .

korang bertambah kurus ke same je time puasa ni ?
aku ni time puasa ni la time nak skip makan nasi .
* ini bukan agenda diet yek *
takde makne .
so far sepanjang bulan ramadhan ni tak makan nasi lagi .
setakat makan lauk pauk ngan kuih saje .

aaaaaa jangan pelik ek tanye kuih tu mane datang !
aku la buat sendirik weiiiii .
sejak jadi full-time-wifey ni ...
aku tersangat la rajin meneroka segala resipi kuih .
naseb la takde oven .
kalo tak jadi macam amal asik dok nak baking cake je .
kehkehkeh .
ritu aku wat popia goreng , then cekodok ikan bilis .
pastu tukar cekodok udang garagau . * ape ntah name udang kecik tu *
la ni , rini aku nak try wat kuih kasturi pulak .
korang tau tak kuih kasturi ?
jangan dok makan je tapi name kuih tatau .
* padahal aku pon baru tau name kuih tu kuih kasturi *
ala kuih yang kacang semata tuh . tau tak ?
aaaa kalo tatau gak , korang google la sendiri ! lol . :P

kalo da puasa , mestilah ade sahur kan ?
korang ade bangun sahur ke ?
aku ni time bujang dulu memang payah la amat nak bangun sahur ...
tapi da kawen ni , harus bangun .
aku kan ade bela anak badak .
kang anak badak tu berbunyik pulak lapo memanjang kalo tak bersahur .



tapi ade jugak kami tak bangun sahur .
tengok keadaan la .
kalo kiteorang ade kua g memane lepas terawih ke .
balik umah sah-sah dekat kul 1 - 2 pagi .
aaa korang jangan tatau .
kedai-kedai kat sini meriah weiii kalo bulan ramadhan .
macam pesta . baik mall or kedai biase .
dorang dekat-dekat sahur baru tutup .
seronok kan ?
kalo kat mesia , club je tutup lewat pagi . :)
tapi sini berbeza .
orang saudi ni memang macam burung hantu .
siang tido memanjang .
malam berjaga sampai ke subuh .
rutin dorang ari-ari .

so kat sini kalo setakat nak bersahur kat kedai tu .
takde masalah la .
bukan setakat seafood korang leh carik ...
segala ape korang nak , korang leh makan untuk sahur .
hotel pon same la .
kire sume berebut-rebut wat service for sahur sampai subuh .
kalo kat mesia , mesti sahur tu harap fastfood je kan ?
betol tak ? =_+

cakap pasal sahur .
kalo kiteorang bangun .
aku sah-sah kene bagi anak badak aku tu makan nasik .
nasik tu makanan ruji die .
kalo anak badak lain makan ...
eyh ... badak air makan ape ah ?
aku pon tatau badak air idup makan ape ?
yang aku tau anak badak aku bela ni makan nasik .
badak air kat zoo tu aku tatau makan ape .
sebab setiap kali kalo g zoo .
badak air sume sebok dok berendam je dalam air .
da kate badak air kan ?
takpon dok ngango mulut dorang yang beso tu .
tak penah pulak tengok dorang makan ape .
heh kene kaji ni . hahahahaha .

ok . sambung balik cite tadi .
kalo anak badak aku makan nasi .
aku pulak sahur cukup sekadar makan ni :

.
.
.
.
.
.
.


iye . ini adalah makanan berkhasiat yek adik kakak puan tuan sekalian .
macam bekpes pulak . huhuhuhu .
awal dulu mase datang sini .
dok mencari cereal ape yang sedap .
sebab kat sini sumer cereal rase lain .
penah sekali tu beli cereal macam corn flakes kat mesia .
tapi bile balik nak rase ... alahaiiii .
kembang rase tekak ni nak telan . huhuhu .
but nowadays , aku da jumpe cereal yang sedapppppp !
bukan saje sedap tapi berkhasiat .
tapi cereal kat sini mahal woooo .
tapi nak wat cemane kan ? pejam mata sudehhhhh .

so , itu la menu sahur aku .
cereal + cold milk + kurma ajwa sebijik .

aaaaaa cakap pasal kurma .
alhamdulillah .
sepanjang bulan puasa ni ...
kami dapat berbuka & bersahur dengan kurma ajwa .
sesape yang tatau tu ...
kurma ajwaa tu kurma Nabi Muhammad SAW .
Nabi yang tanam sendiri kurma tu .
ini la orang kate such a blessed from ALLAH .
alhamdulillah .

got to go now .
will post about my besday soon .
till then sayang-sayangku .

selamat menjalani ibadah puasa ya ?

1 comment:

  1. adoilah neklah!..hahahaha...aku xleh belah still tegelak2 ni..pasal anak badak...pasal badal mkn pe..boleh lak ko membebel pasal makanan diorang!..hahahahahaahah

    aku dah sakit perut ni tegelak2 lagi nak tekencet aku ni..hahaha

    NAILAH!>hahah..suke ek ko ngene aku..hahaa...asni xtau nak watpe..rase wat cake lagilah..haha..lain lak..nak deco cupcake rase..huhuhu..aish..xde idea..heheh

    best gile kat sane!..cam aku dah..aku suke kuar mlm dari pagi..:P..pagi xbest..panas..n kinda cam suasana lagi best lau mlm...em..suke2..:)

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...