August 29, 2010

anak badak .


comel kan badak air itu berposing ?
eleh tau la ade gigi taring ... besa lak tu ...
ingat I takderk ke ???
I ade jugak tau , lagi banyak .
walaupun tak beso macam U .
janji I ade banyak dari U .
4 batang lagik .
2 kat atas , 2 kat bawah .
dan I jugak lagi comel lagi U tau .
okeiiiiiii ???
hikhikhik .

aku kalo nampak badak air .
mesti eksaited semacam .
taktau kenape .
rase mereka begitu comel .
dengan hidung kembang .
dan juga kaki yang gebu sebegitu .
sambil jalan terkedek-kedek dalam air .
pastu da masuk berendam dalam air .
tinggalkan lubang idung je kat permukaan air .
ciss ! ciss !

patut la kalo aku pegi zoo .
asal lalu tempat badak air je .
mesti dorang berposing gitu .
lubang hidung je nampak .
selebeynye dalam air .
patut la orang letak name ko badak air !
asik dok dalam air jek .
haih ~

ritu aku kate nak kaji kan dorang makan ape ?
sampai sekarang aku tak jumpe .
ritu google puas cari tapi takde .
sume article pasal name scientific la ape la .

pastu disebabkan aku membela anak badak yang semakin comel .
aku pon tanye la die .
kate die pon anak badak kan ?
nak tau die jawab pe ?

" biebie , anak badak makan ape ek ? i carik tak jumpe la . "

dengan muke confident die jawab :

" makan rumpai la . kan die suke dok dalam air . dalam sungai . "

aku terus berkerut muka . bia betik laki aku ni ???
eyh yeke badak air makan rumpai ?
ade sesape tau badak air makan ape ?
hikhikhik .

anak badak aku ni special sket .
pagi jadi badak air .
tengahari jadi anak gajah .
malam kang jadi anaconda .
la ni time tak betol , jadi tikus mondok .
camno tu ?
kahkahkah .


1 comment:

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...