August 28, 2010

53 .


Salam .

Sekarang ni Malaysia menghitung hari .
Sedar tak sedar da 53 tahun Malaysia merdeka .
This year merdeka dalam bulan Ramadhan .
Ade any celebration ke for merdeka nanti ???

Aku yang dok merantau ni .
Memang rindu la kat negara sendiri .
Kan orang cakap :

" Hujan emas dinegeri orang , hujan batu dinegeri sendiri "

eyh , aku lame weiiiii tak tengok air hujan .
keh keh keh .
sini musim panas .
tak penah lagi tengok hujan kat sini .
aku nak hujan lebat macam kat Mesia .
baru bestttttt !!!

bile aku balik nanti , hope hujan .
dapat ilangkan rase rindu kat hujan .
* ape aku merepek ni ? *

cite pasal merdeka balik la .
da merdeka dekat 53 tahun ni ...
korang rase kite betol-betol da merdeka ke ?
bagi aku tak sepenuhnya .
banyak lagi perkara yang perlu dibaiki .
semoga merdeka di bulan mulia ni dapat wat kite lebih muhasabah diri untuk lebih memajukan diri , bangsa , agama & negara .

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia !!!
Proud to be Malaysian !!!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...