May 28, 2012

Terus Berdoa Untuk Rakyat Syria!

Assalamualaikum.

Harini bangun pagi, bukak FB terus ternampak artikel berkaitan apa yang berlaku di Houmlah, Syria. Sedih betul tengok gambar yang ada dalam artikel tu. Apa nak jadilah dengan dunia sekarang ni bila Islam sesama Islam pun bersifat kejam sesama sendiri padahal pada hakikatnya kita bertuhankan Tuhan yang sama iaitu Allah SWT.

Tengok gambar jenazah yang dikafankan semua kebanyakan saiz yang kecik je yang ternyata menunjukkan pemerintah Basyar telah melakukan kekejaman pada rakyat Syria tidak kira rakyat dia tu orang tua ke, orang dewasa ke, remaja ke, kanak-kanak atau baby kecik sekalipun. SubhanAllah! Apalah dosa mereka pada Si Basyar ni kan?

Kot ye pun marah sebab salah sorang pemerintah atau orang kepercayaan kau telah terbunuh dan tewas atas izinNya, janganlah jadikan mereka untuk melepaskan sifat marah. Tapi memang padan muka sebab itu tandanya kuasa Allah SWT lebih besar dari diri kamu sendiri.

Sedih bila kejadian macam ni, ada yang di antara kita macam tak kuasa nak amik tahu apa yang berlaku dekat Syria padahal sebenarnya, kita boleh terus mendoakan mereka sampai bila-bila. Ingatlah sahabat, doa itu adalah senjata mukmin yang paling hebat di mata Allah SWT.

Maka kiranya, tak salah pun kita terus berdoa dan doa dan doa sampai bila-bila untuk keamanan mereka. Bukan hanya atas apa yang berlaku di negara Syria sahaja tapi pada semua negata Muslim yang telah ditindas oleh pemimpin yang kejam dan tidak berperikemanusiaan.

Jangan hebat 'berkempen' tukar gambar je tau tapi sertakan sekali dengan doa buat mereka pejuang-pejuang syahid ini.

InshaAllah janji Allah SWT itu pasti. Suatu masa nanti, atas doa kita, pasti Allah SWT akan menolong 'mengusir' kekejaman ini. Yakinlah padaNya.

Tengok bebudak yang mengadakan demonstrasi menentang pemimpin mereka yang kejam .... MashaAllah TabarakAllah ... Comel-comel sangat. Kalau boleh dan ada daya, aku 'culik' buat anak angkat. Kihkihkih.

Yang pasti, kanak-kanak yang disembelih oleh rejim Basyar di Houmls baru-baru ini, pastinya mereka sudah menjadi penghuni Syurga yang kekal abadi dan penuh kenikmatan.

Moga kita juga akan bersama-sama mereka di SyurgaNya. InshaAllah.

Teruskan berdoa, doa, doa, doa dan doa buat mereka. InshaAllah Amin Ya Rabb.

Sekian. Ma'asalamah!


No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...