April 4, 2011

Memburu Makanan Di Jeddah : The Crepe Cafe

Assalamualaikum.

Sebenarnya, sejak balik Malaysia masa Hari Raya tahun lepas aku dah MENGIDAM DAN TERINGIN nak makan waffle ni. Masa dari Perak nak balik Johor, ada jugak singgah kat Restoran Jejantas Air Keroh sebab kononnya nak makan waffle dengan aiskrim kat A & W tu ...

Tapi ...

Apakan daya kan? Pergi balik lalu singgah kat Restoran Jejantas Air keroh tu tapi waffle tu takde! Takde rezeki. Sedih. Sobsssss. T___T

Sampai ke sudah, sampai ke Jeddah aku dok MENUNTUT DENGAN LAKI aku. NAK MAKAN WAFFLE, NAK MAKAN WAFFLE, NAK MAKAN WAFFLE. Eyh, tapi ritu pegi Doha dapat makan waffle. Sedap gak! Boleh tahan lah. Amad belanja. Hehehe.

Tapi ...

Itu waffle, Amad yang belanja. Tak puassss hati! Nak PUASKAN HATI SENDIRI, kenalah LAKI SENDIRI YANG BELANJA! Iye dok? 0_o

Jadinya, disebabkan semalam .. ehem ehem ... laki aku dah SELAMAT DAPAT GAJI, dia seperti biasa, dengan sifat baik hatinya juga selalu tak kedek membelanja bininya mentekedarah makanan sedap-sedap, dia bawak aku PEGI MAKAN WAFFLE kat Star Avenue.

Lagipun, sebelum ni, ASYIK LALU je kat Cafe tu. Ingatkan macam tak best je Cafe tu tapi BILA DAH TENGOK MENU dia je pun dah buat aku telan air liur je. Maklum je lah, aku ni memang PECINTA MAKANAN YANG MENGGEMOKKAN! Sebab tu aku demok! Huhehuhe.




The Crepe Cafe.

Sebelum ni, kalau lalu je cafe ni, takdelah ramai orang sangat pun tapi semalam pegi, full house pulak kat tempat family. Nak kata penuh sgt tu takdelah tapi penuh semacam. ( Asal aku cakap kalah keling ni? Huhuhu. 0_O )

Boleh kata, kat tempat family tu penuh dengan ladies lah. Family yang datang laki perempuan, tak ramai. Ladies in group memang penuh. Nampak sangat PEREMPUAN MEMANG SUKA GILA makan like waffle and aiskrim ni kan? 0_o




Jumbo Hotdog Crepe with Mayonese & Mustard.


Disebabkan datang sini memang TUJUAN UTAMA nak makan waffle, so takde nak makan berat-berat pun. Laki aku pulak kebetulan, SEBELUM KELUAR RUMAH dia dah makan nasi siap-siap kat rumah. Jadinya, datang sini dia order makan yang ringan-ringan je.




Waffle Mixed Berry with Vanilla Ice Cream On Top!

Perghhhhh! Terus-terang ahhhh aku cakap, waffle yang aku makan kat The Crepe Cafe ni memang THE BEST WAFFLE so far! Dengan waffle yang lembut, senang potong. Dengan strawberi sirap dia yang keliling waffle and kat atas waffle tu. Dengan aiskrim tu lagi. Dengan buah strawberi, blackberi, burberi tu. Perghhhhhhh! Memang sedap ahhhhh!

Time waiter sampai kat meja and letak waffle ni kat depan aku pun, aku dah macam ORANG ZAMAN BATU yang JAKUN macam TAK PERNAH JUMPA WAFFLE! Bhahahhahahaha. Seriussss weihhhhh! Memang tempting habislahhhhhh! =_=

Lepas tu, AKU JADI KEDEK tetiba sebab teruja jumpa waffle sedap begini sampai LUPA DIRI nak pelawa ORANG TUKANG BAWAK, TUKANG BELANJA makan waffle ni! Kahkahkahkah. Kesian laki aku. T__T

Tapi ...

Lagi kesian kot dekat orang bernama SITI AKMAL HANISAH sebab dia hanya MAMPU TELAN AIR LIUR ja, tengok aku post and tagged gambar waffle aku makan ni kat dia! Hahahaha. Kesian ibu mengandung sorang tu. Kekekeke. Apa nak buat kan? Bukan salah aku. Salahkan ibu mengandung yang sebok nak SESAMA SUKA MAKAN WAFFLE macam aku. Kuikuikui. ( Maafkan daku sayang! Hehehe. )

Apapun, aku memang PUAS HATI makan waffle kat The Crepe Cafe ni. Air pun sedap! Hehehe. Memang kena dengan tekak aku lah. Lagipun, aku kalau bab makan macam ni, memang semua aku cakap sedap! Hahahaha.

Kalau The Crepe Cafe ni dah sampai Malaysia, korang trylah makan sini. Berbaloi dengan harga yang korang bayar. 

TERIMA KASIH PENUH CINTA DI HATI dan SAYANG DIJIWA buat laki yang bersusah payah berusaha MEMBELANJA bini makan waffle idaman hati. Nanti belanja lagi tau. Lalalala~

Sekian. Masalamah!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...