March 27, 2012

Memburu Makanan Di Jeddah : Restoran & Kafe PAUL

Assalamualaikum.

Rasanya dah lama sangat aku tak buat review restoran menarik yang aku makan kat sini kan? Aktiviti memburu makanan sedap-sedap ni, masih berlaku. Banyak restoran baru dan yang sedap makanan-makanan dia yang aku pergi cuma ........ hehehe ... sifat malas menguasai diri.

Baiklah.

Untuk kali ni, nak share dengan korang restoran yang aku pergi baru-baru ni. Restoran ni femes dekat Perancis. Katanyalah. Maka pastinya ia adalah france cuisine! Wallahhhh ...

Sebelum restoran ni dibuka cawangannya di Jeddah, aku dah pernah pergi restoran yang sama dekat Doha, Qatar. Kat Dubai pun ada juga tapi masa kat Dubai dulu, takde pulak nak cuba-cuba makan kat restoran ni.

Nama restoran ni ... PAUL Restaurant & Cafe. 

Ikutkan PAUL ni femes untuk sarapan sebab roti-roti keras kat PAUL ni memang serius sangatlah sedappppp! Aku adalah manusia yang gilakan roti yang amat. Laki aku tak. Aku sorang je. So, bila jumpa restoran yang berasaskan roti, aku adalah sukaaaaa!

Disebabkan dah pernah pergi PAUL kat Qatar, maka, moh ler kita rasa PAUL di Jeddah pulak. Aku adalah mengharapkan semua sama serba serbi dengan kat Doha ........

Tapi malangnya tidakkkkkkkkkkkkk ...

Dengan minyak zaitun takde, order suruh well done masak seafood dalam lasagna, tak well done pun! Siap ada darah-darah lagi seafood tu. Lepas tu, PAUL tu dah macam bukan restoran tapi jadi macam pasar malam bila perangai Arab kat Saudi ni ... tsk tsk tsk ... sangatlah menyakitkan hati! 

Memang segala-galanya jadi sangat spoileddd! =_=


Appetizer : Roti keras makan dengan plain butter. 

Ada juga butter perisa lain yang dorang bagi tapi tak makan pun.


Aku order Cappucino. I love their cappucino sebab ada love-love. Hihihi.


Chicken With Rosemary & Baked Potato ni boleh dikira hero of the dish that day! Sedap sangattttt! Paling puas hati dan paling mengenyangkan!


Piza Pepperoni. Azman punya. 

Sedap jugak! Roti piza dia keras sebab ikut france style kot?


Aku punya : Lasagna! 

Ini juga adalah sedappppp! Menu aku dikira menu yang sedap dari dorang punya menu. Kihkihkih. Walaupun sedap, tetap tak habis sebab perut aku dah sengkak dengan cheese yang berlambak-lambak dalam lasagna ni.


Affy punya : Seafood Lasagna. 

Ini adalah yang paling failed sekaliiiii! Kerang tu lah yang ada darah-darah dan berbau hanyir. Affy makan satu sudu je, pastu terus dia tolak ke tepi. Aku pun dah kembang-kembang tekak tengok darah kerang tu. Wuwuwuwuwuwuwu. T_T



Teman gaduh ittew tapi kalau makan, terus jadi kawan baik! Hehehe.


Si tukang belanja. Affy. Terima kasih Affy! Semoga murah rezeki. Aminnn.

Makanan memang tak habis. Ayam tu je licin sebab itu paling sedap. Tapi kalau semua benda aku rasa, memang perut pun senak. 

Oh lupa, jus oren dia memang sedappppppppppppppppppppppp! Budak Affy ni siap repeat order jus oren tu.

Apapun, memang aku taknak pergi dahlah makan kat sini. I is so upset sebab PAUL Jeddah ni tak sama macam kat Doha atau Dubai. Servis memang bagus tapi surrounding dan 2, 3 sebab lain buat kami lakibini memang takkan makan dah kat sini. =_=

Sekian. Ma'asalamah!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...