March 21, 2012

Kisah Muezza : Mok & Skulky ( 19 Gambar )

Assalamualaikum.

Tak menahan betul terus letak jumlah gambar dekat tajuk. =___=

Yelah. Amaran kenalah bagi awal-awal. Takdelah nanti korang tetiba maki aku dalam hati cakap apesal aku letak gambar dorang banyak sangat.

Tapi aku tau, ada yang memang suka aku letak gambar makhluk berbulu putih dua ekor ni kan? Sebab aku memang yakin 200% yang kucing-kucing aku ni memang ada peminat setia dia kat sini. Kan? Kan? Kan? Hikhikhik.

Ada di antara gambar ni yang aku dah upload kat Facebook. Ada pula yang aku memang tak upload langsung dan eksklusif untuk di blog sahaja. Hihihi.

Dah rasa macam kucing istana pulak kucing-kucing aku ni. Terutamanyaaaaa ... Mok! 

Elehhhh. Bila aku upload gambar Mok kat Facebook aku tu, memanjang je korang 'LIKE' kan? Kesian Skulky sebab tak lakuuuu! Hahahahahaha.

Nahhhhhh! Tengoklah korang sampai lebam!


Masa ni, waktu tidur. Makanya, sebelum tidur, masing-masing kena cop tempat dulu. Biasanya, dia tidur kat meja tepi katil atau kat kaki. Sekarang ni, dah ada Skulky, hah! Berebut dorang dua ekor nak menepek kat kaki jugak. Lantak!


Yang ni namanya aksi SuperCat! =_=


Ni kekenyangan lepas makan tengahari. Memang ni aktiviti setiap hari dia. Lepas makan, tidur! =_=


Pada aku, memang ini posing paling comel yang aku pernah tengok. Muka dia pun macam suci je tidur. Hahahaha. Padahal, dia jugak yang suka cakar Papa dia. Huh!


Ini terbongkang lepas main, makan, main, makan, tak reti-reti tidur tapi bila dah tidur, tak ingat nak bangun, makan, berak! =_=


Yang ni kepenatan sebab main dari Subuh. Naik katil, terus jadi SuperCat! Pun tak ingat bangun nak makan ke, berak ke. Tidur lagi sedap kata Mok kat aku. =_=


Gambar yang ni baru lagi. Semalam punya gambar. Dia bantai tidur dari Azman pergi kerja pukul 8 pagi tu sampai 6 petang. Tak percaya? Believe me or not. Aku tak tipu. T_T


Ini adalah sebelum dia pindah tidur kat bilik tetamu. Gambar ni adalah siangnya dia tidur. Pastu bangun kejap pindah bilik tetamu sebab Skulky kacau dia tidur. Hihihi.


Yang ini pun sama. Mula-mula sedap syok tidur atas katil. Skulky datang kacau, bangun duduk atas luggage ni. Terus lena sampai tengahari. Dia buat macam mini katil dia. T_T


Ini namanya kesedapan tidur sebab masa dia tidur ni, cuaca di luar adalah sejuk bertambah lagi dengan sejuk aircond. Silap sikit, kalau dia adjust badan dia ke belakang, mau terlungkup atas lantai! =_=


Hi! Saya model kucing untuk LV. Nak dapat free LV tak? Sila masuk dalam mimpi. Okay? Hiks.


Dia jumpa port baru. Elok terselit kat kepala katil, belakang bantal. Nasib bantal warna merah, dinding warna coklat. Kalau semua putih? Mana aku nak cari kau? =_=


Ni semalam punya gambar. Mok tidur atas tilam coklat, dia ni bantai tidur atas katil dalam bilik. Membulat macam ni lah. 


Dia ni memang banyak pesen tidur. Macam-macam style ada. Nak tidur pun kreatif ok. Kau ada? :p


Dia ni aktif, lari sana sini dalam rumah tapi bila dia tidur, pun sama boleh geng dengan Mok. =_=


Hi. Papa cakap saya kacak sebab saya bijak tapi Mummy cakap, saya tak kacak sebab saya mulut bising, nakal, suka sepahkan rumah. T_T


Kadang kawan baik, boleh duduk sebelah menyebelah ...


Tapi kadang jarak beberapa meter sebab gaduh berebut tempat tidur ... =_=


Ini paling kronik sebab Mok memang tengah marah sebab Skulky kacau dia tidur. Sudahnya, Skulky tengok Mok dari jauh je. Hahaha.

Ok. Sekian.

Terima kasih sudi baca.

Ma'asalamah!

2 comments:

  1. Sgt ske kucing awak...n ske entry ttg kucing awak...sila post byk2 ea...tengs...

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...