June 20, 2011

Sibuk Untuk Sesuatu ....


Assalamualaikum.

Entri terakhir yang aku pos adalah entri berkaitan 2 Tahun Selepas 12 Jun 2009. Terima kasih banyak-banyak pada yang sudi singgah dan seterusnya baca entri yang penuh bermakna pada aku tu. Terima kasih juga di atas semua doa dari kalian. Semoga Allah SWT membalas segalanya. InshaAllah.

Masuk harini, dah boleh kata dekat seminggu segala mala entri yang nak post jadi draft sahaja. Bukan nak kata mood berblog tu dah hilang ke apa ke. Tapi untuk seminggu entri yang tak muncul tu, aku busy menyiapkan sesuatu

Sesuatu yang boleh dikatakan adalah akan menjadi satu dunia baru bagi aku. Baru nak cuba-cuba je ni. Selebihnya serah pada Yang Esa bersama doa yang bakal mengiringi kepadaNya. InshaAllah. Doakan semoga kami berjaya dalam dunia yang baru itu. Hehehe.

Eh, jangan sangka pulak aku ni mengusung nyawa yang lain dalam perut! Hehehe. Untuk yang itu, doakanlah jugak. Impian semua perempuan, lagi-lagi yang dah kahwin ni nak juga ada anak sendiri. Ye dok? 

Tapi apapun, aku bersyukur dengan apa yang ada sekarang ni. Mungkin belum masanya untuk memegang anak sendiri. Hanya DIA yang lebih tahu segalanya. Aku percaya, DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk hidup kami berdua. 

Ehem.

Apapun, inshaAllah lagi dua atau tiga hari akan datang ni, aku akan melancarkan ( Perghhh ... taknak bajet pulak kan? ), blogshop peribadi dan juga Facebook Page untuk perniagaan atas talian ( bisnes online ). 

Ingat lagi tak yang aku pernah bagitahu entri sebelum ni yang aku akan jual abaya-abaya dari Jeddah, Arab Saudi?

Haaa .. itulah dunia baru aku nanti. Bukan aku sorang tapi mestilah berdua dengan lelaki terhebat dalam hidup aku kalau tak lain tak bukan, laki sendiri. Hehehe. Nama laki kena sebut. Kalau tak sebut nanti, dia sentapppppppp! Lagi mesti sentap sebab dialah yang bagi modal untuk buat semua ni. ( Terima kasih lakiiiiii! Hehehehe. )

Kami dah lama merancang sebenarnya nak buat perniagaan atas talian ni. Tambahan pulak, kawan-kawan ramai dah tanya : " Kau taknak jual abaya ke?" , " Weii, jual lah abaya!"

Bukan taknak buat. Niat tu dah ada cuma benda ni semua pada aku perlu ada perancangan. Kalau nak buat semua caca marba, kang aku pulak macam sakai sebab tak teruruskan benda tu semua. Jadinya, sejak aku senyap dari sebarang entri tulah, aku buat satu per satu.

Dari set up blogshop, set up akaun, aktifkan balik akaun CIMB Clicks aku dan paling utama, mestilah sekarang ni, kerja kami lakibini duk kerja ulang-alik je pergi Balad. Pada yang baru lagi dengan blog ni, Balad ni adalah boleh dikira macam syurga membeli-belah. Macam Jalan TAR dekat Malaysia. Lebih kurang je.

Dekat Balad ni lah, kami berdua cari design abaya yang cantik-cantik untuk jual dekat korang nanti. Alhamdulillah, abaya-abaya yang aku tempah haritu, dah siap. Dah amik bawak balik rumah pun. Untuk permulaan ni, aku sendiri yang pilih nak corak sulam & manik kat abaya tu macam mana. 

Material kain abaya tu pun aku pilih sebab aku nak sesuaikan dengan iklim Malaysia. Dengar cerita, kat Malaysia panas sangat ye sekarang ni? Yeke? Aku kat sini ok je lagi. Jeddah boleh dikatakan panas biasa je. Kadang-kadang je panas luar biasa. Buat masa ni takdelah panas sampai peluh-peluh tahap boleh perah penuh satu baldi! =_=

Tunggu jelah nanti aku umumkan dekat sini. Siapa cepat dan pantas, dia dapat. Ada 12 jenis design sulam dan corak yang berbeza yang aku dah pilih untuk jualan pengenalan ni. Mintak-mintaklah semua corak tu korang berkenan. Takut jugak kot ada yang tak berkenan. Huhuhu. Pandai-pandailah korang pilih eh?

Buat masa sekarang ni, blogshopnya aku dah siap buat. Facebook Pagenya pun dah buat. Tinggal nak edit sikit-sikit je lagi. Gambar abaya pulak baru je separuh aku amik. Nasib baiklah rumah sekarang ni ada extra bilik kosong. Bilik kosong tu terus aku jadikan bilik 'studio'. Jadilahhhhhhhhhhh ...

Cuma proses nak amik pic abaya-abaya lah. Agak mencabar sebenarnya. Tapi korang janganlah harap gambar tu macam orang pro amik. Aku amik ikut skill yang aku ada je. Janji korang boleh tengok dengan jelas sulaman dan manik dekat abaya-abaya tu. Kan?

Sebelum aku berhenti dan nak sambung kerja amik gambar abaya-abaya yang ada lagi 7 design yang belum diambil, aku nak minta jasa baik koranglah. Jasa baik tolong vote untuk kami menang tiket ke Venice, Itali.

Tak susah pun. Korang cuma kena klik LIKE dekat page SABB ni dulu. Kemudian, korang klik LIKE lagi sekali untuk gambar yang kami dah pos dekat page tu. Ini linknya : Venice, Itali . Ok? 

Kalaulah kiteorang ada rezeki menang dan dapat tiket, inshaAllah nanti, 10 follower bertuah ada hadiah dari Venice, Itali. Tolong vote ok? ;)

Sekian. Masalamah.

1 comment:

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...