June 22, 2011

Na'ilah Abaya Online Boutique Kini DiBuka!


Assalamualaikum.

Nak buat bisnes online ni memang hamlau sungguh! Banyak betul dugaaaaaaaannnnnnnnnnnnn! Aku dah rasa macam nak campak je Macbook aku niiiiiiiiiii. 

Nama je guna Macbook tapiiiiiiiii ... lembabnya Ya Allah ... sabar je lah. Aku dah merempan dekat Twitter tanya kawan-kawan kenapa laptop aku jadi slow macam tu tapi ramai taktau. =___=

Tapi aku rasa macam mungkin Macbook ni dah jadi lembab semacam dah lama sangat aku pakai. Dekat 5 tahun dah pun. Servis pun sekali je. Itupun servis sebab Macbook ni hang entah kenapa entah. 

Lepas tu bila hantar servis masa tu, haaaaaa ambik kauuuuuuuuuu!!! Harga servis dah macam boleh beli Macbook putih tu sebijik! =___=

Mangkuk tingkat plastik periuk betul!

Bila mula-mula dah buat keputusan nak buat online bisnes ni, teruslah meredah jalan jammed nak ke Balad tu. Jalan nak ke Balad tu memang memanjang je lah jammed! Bertambah lagi jammed bila ada nak buat construction lah apalah. 

Perjalanan yang boleh kata sejam dah sampai, boleh jadi dekat dua jam baru sampai sana. Lepas tu, tambah lagi dengan perangai pemandu-pemandu kat sini, Ya Allahhhhhh ... sabar je lah. 

Aku kalau asal naik kereta je kat sini, bila dah masuk jalan besar ke jalan biasa sekali pun, mulalah rasa macam nak sakit jantung tengok perangai pemandu-pemandu sini yang memang selalu mintak kena sumpah dengan aku! Haih. =___=

Bila dah sampai Balad pulak, terus pergi butik Abaya yang memang dah biasa aku tempah untuk Abaya aku. Setakat ni, aku puas hati lah. Servis memang terbaikkkkkkkkkk dari padang pasir! Yang penting, tailor aku tu pandai speaking. Bolehlahhhhh sikit-sikit. Janji aku paham dan dia paham aku nak macam mana.

Dekat butik dia pulak, bukan aku boleh terus beli. Aku tempah buat lain. Proses nak menempah tu pun dan nak pilih design Abaya dah dekat 3 jam dekat butik tu semata sebab aku korek satu-satu design yang dia ada. Dari situ, aku request dekat dia nak design macam mana.

Proses nak menempah dan nak tunggu Abaya tu siap pun makan masa sampai 2 minggu sebab aku memang cakap kat dia awal-awal yang aku nak dia buat kemas-kemas, cantik-cantik. Aku taknak cikai-cikai punya. 

Tapi itupun, lambat sehari siap. Nasib baik, dia yang call laki aku bagitahu Abaya dah siap. Tengahari call, hari yang sama lepas solat Maghrib, terus pergi Balad lagi nak amik semua Abaya-abaya tu. 

Kesian laki aku. Dahlah kerja siangnya, balik kerja, kena pulak ke Balad amik Abaya. Memang penat dah lah aku nengok muka laki aku tapi disebabkan dia pun memang tulang belakang untuk semua ni, dia letak jauhhhhhhh belakang rasa penat dia tu jap.

Sepanjang sebelum nak bukak blogshop ni, memang seminggu tu lah, dua-dua lemau je. Hujung minggu pun, membutaaaaaaaaaaaa je sampai tengahari! Takde beriadah waktu pagi pergi jogging ke, picnic tepi laut ke atau pergi pasar sekalipun. Dua-dua terbongkang tak hengat sebab memang penatttttttt!!!

Dah settle tempah abaya sampai abaya siap, kerja aku pulak nak set up blogshop!

Memula, aku guna template lain sebenarnya tapiiiiiiiiiiiii ... dan dan aku nak bukak blogshop tu malam tadi, dan dan tu jugaklahhhhhh template blogshop aku tu buat halllllllllllllll!!! 

Entah kenapa entah. Aku edit-edit balik pun, sama jugak! Tak jalannnnnnnnnn! Aku cuba jugak sampai boleh jadi normal balik untuk template tu tapi sampai tengah malam kot aku buat, still samaaaaaaaaa!!! Sudahnya, pagi tadi, terus aku tukar template yang simple je dan Alhamdulillah, template simple tu memang senang 'dikerjakan'! Hehehe.

Tapiiiiiiii ... ada lagi dugaan datanggggggggg ... tak habis lagi niiii ...

Bila template dah ok, aku pulak tak boleh nak upload gambar dekat blogshop aku! Gambar elok je boleh upload tapi tak keluar dekat entriiiiiiii! Berejam kot aku cuba. Dari pagi sampai ke petang sampailah akhirnya aku terpaksa bukak dulu Facebook Page Nailah.Abaya.

Dah takde pilihan dah. Lagipun, kawan-kawan pun dah tanya mana gambar Abaya tak kunjung tiba. Dah berminggu kot? =____=

Jadinya, aku selesaikan amik gambar semua Abaya, aku edit dan terus aku muat turun dekat Facebook Page Nailah.Abaya. Bila dah selesai upload kat situ, Blogger masih macam tahikkkk sebab aku memang tak dapat nak upload gambar langsung!

Dahlah memang segala urusan pembelian semua kat blogshop sebab aku dah buat Borang Order semua kat situ, sekali bila dah Blogger pun dah buat tahikkkk, terpaksa tunggu jelah sampai Blogger ok.

Paling sadis bila aku tengok, setengah blogspot elok je boleh upload gambar tapi aku pulak tak boleh. Nasib baiklah bukan aku sorang je macam tu sebab ada setengah blogspot pun macam tu jugakkkkk! Hehehehe.

Nipun, blog aku ok bila dah tengah malam macam ni. Terus aku cepat-cepat upload dan label satu-satu. Biar ada kod dan aku pecahkan pada dua iaitu Koleksi Maryam & Koleksi Fatma. Alhamdulillah.

Ok. 

Pada siapa yang berminat nak beli Abaya, boleh klik LIKE dekat page ni :


Dannnnnnnn ....

Untuk urusan pembelian atau sebarang pertanyaan, sila ke blogshop kami :


Semoga Allah SWT permudahkan segala urusan. InshaAllah. Amin Ya Rabb. 

Dah dekat pukul 12 tengah malam dah ni dan aku pun dah tahap mengantuk dah ni. Nak tidur. Lagipun, laki aku dah merengek nak cekodokkkk! Kahkahkah.

Sekian. Masalamah!

5 comments:

  1. wahhhh nanti rara like k.gud luck dear.

    ReplyDelete
  2. whoahhh ada bisnes sekarang.goodluck kak nailah~!

    ReplyDelete
  3. ok nnt akak tgk eh...dah tgk tp pki henpon tak best...sabtu ahad leh ar tgk pakai pc..opis banned fb lol

    ReplyDelete
  4. @Rara : Thanks dik!

    @sizuka : Thank youuuuu!

    @Kak Mimy : Ok. Dialukan. ;)

    @Fy : Thank you Fy. You toooo!

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...