December 31, 2011

Penangan Hariz & Izzah dan juga Zikir & Kamardhia!

Assalamualaikum.

Masa filem #OmbakRindu keluar dekat panggung haritu, hati bagai meronta-ronta nak jugak tengok filem tu. Tapi nasib baik, perasaan meronta macam mana pun, dapat juga dikawal sebab TV3 sangat awesome sebab dapat siarkan drama #TentangDhia yang memang berjaya buat semua perempuan atau para isteri mabuk mabuk teman lelaki dan suami seperti Zikir.

Oh Abang Zikir! Kenapa kau sungguh mengkhayalkan mimpi semua perempuan dan wanita? Eh?

Nasib baik laki tak terjebak ikut bini tengok #TentangDhia sebab sepanjang drama #TentangDhia disiarkan, memang sepanjang itulah dia memang sangat-sangat-sangat sibuk di pejabat.
Kerja dia lagi penting dari drama sebab kerja adalah ibadah dan tanggungjawab kita. Kan?

Makanya bini dia jelah yang dok layan drama ni sorang-sorang dekat laptop!

Nasib baiklah zaman sekarang dah ada internet semua. Kalau tak, haru juga. Yang penting dapat tengok free. Tak perlu nak bayar apa-apa. Walau ada kewujudan Racuun sekalipun! Tidak berjaya juga 'meracuni' ku untuk melanggan TV Malaysia secara online. Heh!

Terima kasih pada pemilik laman sesawang MalayMoviesFull. Kalau tak kerana anda memang aku ketinggalan jauh beribu batu. Tambahan, blog dia laju berbanding yang lain yang ada perkhidmatan yang sama. Yang penting, semua video ada. Tiada separuh jalan atau tersekat-sekat.

Tapi bila dah nak habis drama #TentangDhia, baru aku tahu yang aku boleh tengok drama #TentangDhia seawal mungkin. Dalam 2,3 jam selepas drama #TentangDhia bersiaran di TV3 sebab Tonton tiba-tiba pulak boleh tengok luar dari Malaysia.

Yang peliknya, cuma drama #TentangDhia je yang boleh kami tengok dekat Tonton. Drama lain tetap Tonton sekat seperti biasa untuk kami yang duduk luar daripada Malaysia. Ini adalah tidak enak dan sangat tidak awesome ya TV3? T____T

Episod akhir drama #TentangDhia adalah sangat-sangat-sangat berjaya membuatkan aku emosi nak menangis dan terasa dan terus terdetik mahu pengakhiran hidup aku seperti Zikir dan Kamardhia di mana mereka sama-sama dicintai olehNya dan pergi menghadap Illahi dalam tempoh beza masa yang tidak lama.

Kamardhia pergi lepas bertarung nyawa untuk pulih dari kanser serviks manakala Zikir pulak pergi dalam keadaan tidur di sisi jenazah Dhia.T____T

Nampak kat situ ada pengajaran sebenarnya di mana pengarah bagi kita fikir dan percaya bahawa Allah itu Maha Adil. Sangat adil sifatnya di mana jika DIA turunkan sangat banyak dugaan untuk Zikir & Dhia tapi akhirnya, Allah SWT berikan mereka kebahagiaan di alam lain. Wallahualam.

Adegan kat hospital tu memang terus buat aku ingat masa aku jaga laki aku kat hospital dulu. T___T

Mana taknya, malam pertama di Hospital Fatimah, dahlah sedih tengok laki dah terbaring tak bermaya. Ditambah lagi nak peluk laki untuk tenangkan hati sendiri tapi masa tu pulak, memang tak boleh peluk bukan sebab katil tak muat ke apa tapi sebab tangan kaki dia patah dan takut terlanggar.

Sudahnya, tidur sebantal je. Letak kepala sebelah kepala dia. Tidur pun tak lena sebab banyak benda yang dipikirkan. =___=

Oh ya.

Masa episod akhir, laki sempat juga tumpang tengok sekali. Bila dia sendiri tengok adegan romantis antara Zikir dengan Dhia dalam bilik atas katil, terus dia cakap : " Amboiiiii, romantiknyaaaaa! Patutlah semua mabuk dengan Zikir!". Kahkahkah.

Dan aku pasti, dia kalau tengok drama #TentangDhia ni, mesti dia pun lekat jugak macam aku!

Sebabnya?

Hari Khamis baru-baru ni, dialah gigih download filem #OmbakRindu. Sepanjang 2 jam filem tu kami tengok bersama, sebanyak 3 kali dia menangis tersedu-sedu siap kesat dengan tisu okayyy!

Bini pulak bukan taknak nangis, bukan tak sedih tapi mood aku semua dah hilang lepas tiba-tiba, baru nak feeling habis, orang belakang, dah srottttt sreettttttt srottttt sreeetttttt! Hahaha.

Toleh-toleh, rupanya hidung mata dia dah berair!

Tanda dia apa?

Tanda dia adalah seorang suami yang lembut hati dan penyayang! Mungkin hati dia tersentuh wujudnya kasih dan sayang yang wujud antara Hariz dan Izzah. ;')

Laki aku ni memang jiwa lembut. Jiwa je lembut okay? Nafsu tetap normal dan bukan seperti Ariff Alfian tau. Ingat tuuuuuu! Eh? Ariff Alfian, semoga Allah SWT bukakan pintu hati kamu untuk kembali ke jalanNYA. InshaAllah.

Sebab tu lah aku cakap dia ni kalau tengok #OmbakRindu pun dah boleh meleleh air mata, kalau tengok drama #TentangDhia pun sama dok? #Yeke ?

Kalau drama #TentangDhia, aku mabuk dengan Zikir. Filem #OmbakRindu pastilah mabuk dengan Hariz. Hariz walaupun ego tinggi tetap ada sifat kasih dan sayang.

Percayalah, seorang lelaki, tinggi mana pun sifat egonya, jika dia berdepan dengan manusia yang diciptakan dari tulang rusuknya yang penuh sifat lembut, sopan dan sangat patuh pada Tuhannya, RasulNya, inshaAllah lelaki itu akan jadi lembut hati dan akan runtuh jua 'Tembok Cina' egonya!

Dalam banyak-banyak adegan filem #OmbakRindu, aku paling suka bila Haris membabi buta balik rumah, ketuk pintu macam nak roboh cari Izzah sebab dia sangka Izzah mengandung. 

Bila dia dah tolak Izzah dan melepaskan segala amarah, dan Izzah pula menyatakan bahawa simptom muntah, pening adalah simptom biasa bila dia datang bulan, terus Hariz terdiam dan muka cuak rasa macam dia nak sorok muka dia dalam mangkus tandas! Hahaha.

Pada aku, filem ni nak kata bagus sangat tu, tidaklah. Tapi kalau dari segi emosi, berjayalah pada aku.

Rasanya, filem ni, kalau nak feeling lagi, tunggulah bila kau dah jadi isteri orang nanti. Mungkin kau akan dapat rasa kenapa ada yang menangis dan feeling habis tengok filem #OmbakRindu.

Apapun, sekarang, Abang Zikir dah takde sebab drama #TentangDhia pun dah tamat. Begitu juga dengan Hariz sebab dengar cerita, filem #OmbakRindu dah ditarikbalik penyiarannya di laman YouTube.

Nasib baiklah laki aku bijak sebab dia download awal. Hehehe.

Ok. Ingat Zikir dan Hariz macam mana pun, jangan lupakan DIA. Selamat berhujung minggu semua!

Sekian. Masalamah. Muah!

2 comments:

  1. mula2 dah streaming ombak rindu. pastu,tgk sikit. haih x best tgk sorg2. nak tunggu tengok sekali dgn suami jugak. heee

    ReplyDelete
  2. Redbirdfe - Amboihhhhhh! Hahaha. Movie ni kena cocentrate betul. Tak boleh ada gangguan. Nanti feeling tak sampai! Hahaha.

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...