December 4, 2011

Koleksi BukuFixi & LejenPress dari UYA Distro



Assalamualaikum.

Alhamdulillah akhirnya berjaya juga memiliki buku-buku indie terbitan BukuFixi dan juga LejenPress dari UyaDistro! Semua buku tu dah selamat sampai ke tangan aku di Jeddah! Terima kasih daun keladi pada Affy sebab dia yang bertanggungjawab tolong aku bawak buku-buku ni semua dari Kuala Lumpur.




Masa mula-mula nak beli, aku memang fikir banyak kali. Siapalah yang aku nak jadikan 'mangsa' untuk tolong aku bawak buku-buku tu semua dari Malaysia. Hinggalah akhirnya, lepas aku dapat tahu adik aku sorang tu nak balik Malaysia sekejap, terus mintak tolong dia. Tanya dia dulu boleh 'tumpang barang' ke tak bila dia balik ke Jeddah nanti.

Alhamdulillah, dia tak kisah. Bukan setakat buku-buku ni je aku kirim. Siap selit kirim daun kesom dengan bunga kantan sekali! Hehehe.

Bila dah dapat buku-buku tu, balik rumah, terus aku bongkar beg kertas Chapter yang memang dah berat sebab penuh berisi buku-buku tu.

Perasaan teruja dapat buku-buku ni semua memang semacam. Rasa dia macam baru lepas dapat LV Hampstead. Hahaha. Aku teruja sebab aku ni memang suka membaca buku.

Duduk sini, memang harapanlah kau nak dapat beli buku-buku bahasa Melayu. Makanya, duduk sini, bila pergi Jarir Bookstore, aku mesti nak menepek dekat rak buku yang ada koleksi penulis Cecelia Ahern & juga Sophie Kinsella.

Koleksi dua-dua penulis ni je lah yang akan aku beli sikit demi sikit sampailah semua koleksi selamat dibeli. Kepuasan membaca penulisan dorang memang seronok!

Ni koleksi buku aku kiranya bertambah lagilah dengan adanya koleksi buku-buku dari BukuFixi dan LejenPress.

Oh, pada yang bertanya BukuFixi dan UyaDistro ni best ke tak, pada aku, best tapi kalau dah kata buku-buku indie, bahasa rojak. Jiwang-jiwang ada tapi in sense of humour lah.

Buku yang aku dah habis baca setakat ni Sperma Cinta.

Haritu baru je baca tajuk cerita pertama iaitu Hilang Nafsu, aku dah gelak macam apa sorang-sorang sampai laki aku buat muka pelik! Hahaha. Aku siap sempat pesan dekat laki aku : " B bacalah buku ni. Mesti stress kerja you hilang! Serius tak tipu. ".

Nak habiskan baca buku Sperma Cinta tu memang sakit sikitlah. Bukan sakit apa. Sakit perut. Bukan sakit perut sebab apa. Sakit perut sebab nak kena menahan gelak dengan tulisan Linglung tu. Hehehe.

Sekarang ni pulak tengah tekun baca Kitab Terfaktab. Baru lepas selesai baca penulisan Amoi. Untuk Sperma Cinta dengan Kitab Terfaktab, dalam buku tu, cerita berbeza-beza. Bukan cerita yang sama dari awal sampai penghabisan macam novel lain tau.

Buat yang berminat nak beli buku ni, ada dua pilihan sama ada beli secara online atau pun korang boleh terus pergi ke UyaDistro di Subang Jaya.
Kalau nak beli secara online koleksi BukuFixi, pergi ke laman sesawang BukuFixi dan buat pembelian secara online. Cuma isi borang dan buat pembayaran sama ada secara online juga ataupun bayar di ATM Deposit dan sertakan bukti pembayaran.

Untuk buku terbitan LejenPress pulak, boleh ke laman sesawang LejenPress dan buat pembelian secara online juga dan prosedurnya sama seperti pembelian BukuFixi.

Kalau nak lagi mudah, buat korang yang tinggal di sekitar Shah Alam ke, Klang, Kuala Lumpur atau mana ceruk sekalipun dan taknak beli secara online, korang boleh terus beli di UYA Distro yang terletak di SS15, Subang Jaya.

Selamat membaca!

Sekian. Masalamah. Muah!


2 comments:

  1. sangat jeles....nak beli jugak! confirm erk buku buku dia best?

    ReplyDelete
  2. best ke kak?seriusly asek pikir patpuloh juta kali nak beli ke x buku2 ni dari awal2 keluar.hahaha.tp gaya ahkak ckp(tulis entri) macam best jeeeee.akan ku carik! ;p

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...