July 4, 2010

berita gembira !


ok . jangan eksaited dengan tajuk entry . entry ini tak berkaitan dengan perkara2 yang berkaitan dengan mual2 , muntah2 , pening2 . rezeki belom ade lagik . teruskan berdoa untuk kami . :)

alkesahnye , tengahari tadi , si Azman balik umah for lunch jek . masuk je umah , terus die tanye :

" nak gud news or bad news ? "

aku kalo orang suh wat pilihan camtu , selalunya akan pilih bad news dulu .

aaaaaa nak tau ape bad new die untuk aku ? heh heh heh .

: beberape note kertas saudi riyal yang amount nye ... wah ! * aku sengih2 . tq biebie * :

bad news kah itu ? ade unsur poyo lakiku kat situ . hihihihi .

then bile da bad news , mestilah gud news kan ?

jeng jeng jeng . agak2 ape ekkkkk ??? :)


oooooohhh tapi tiada unsur terlalu eksaited kat sini bile dapat gud news tu . sebab anything could epen . kang suke suki kang , tup2 tak jadi , frust menonggeng pulak ! hahaha .

bagi aku , bende ni berita gembira untuk orang yang duduk jauh di perantauan ni . heh heh heh . aaaa da dapat agak tak ape ???? wuhuuuuuuuuuuu ~

aah la tu . betol la tu . we're coming back for rayaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!

yippie yeayyyyyy ! yippie yeayyyyyyy ! yippie yeayyyyyyyyy !

tak tau arrr kan , Azman cakap cuti da approved tapi kami sendiri pon takdelah nak mengharap sangat sebab macam tadi aku cakap , anything could epen . plus sekarang die makin busy kat office . awal2 dulu , kul 6 petang da tercongok kat umah but nowadays , kul 7 lebey kadang2 baru sampai umah . nasib la aku ni tak kesah sangat . lagi pulak , sekarang ni pon , ade certain anak2 buah die yang tak bape nak fokus sangat ngan keje . so , harap kan die je la wat sume keje . huhuhuhu .

memandangkan unsur nak balik Mesia tu macam seakan2 da nampak bayang2 * berangan dulu * , dalam kepala ni da list down macam2 barang , macam2 bende nak makan , macam2 lagi lah . paling utama mestilah bab makanan kan ? kan ? kan ?

ok listdown bende nak makan :

laksa johor mak masak .
laksa utara mak mertua masak .
nak makan lauk raya puas2 .
nak makan buah2 . kat kampung rambutan da nak berbuah ! yeayyyy !
nak makan duriannnnnnnnn !
nak makan kek secret recipe .
nak makan kuih muih mesia .
nak makan bubur . nak makan pulut .

oit banyak nye aku ni ? ni bukan makan tapi mentekadarah la sengal ! membela pe aku ni ? lol . ok taknak senarai da . nanti kang Azman bising kate bini die yang dempol tapi sungguh comel ini sangat kuat makan . * bluerkkkk . :P *

selain makanan mestilah nak listdown jugak barang2 dari mesia nak bawak balik ke jeddah kan ? kalo macam barang2 mentah tu , biaselah kan . e2 wajib . cam aku ni , aku nak bawak balik barang yang mahal kat sini tapi murah kat mesia .

contoh :

ok . macam aku ni kua pakai lense . umah pakai spec . kalo pakai lense mestilah kene ade solution kan . takkan la nak rendam pakai air paip pulak kan ? kang buta lak mata aku yang bulat lagi cantek ni . * ok , ade sumber perasan di sini * . hihihihi .

hah ! kalo korang nak tau , mende alah solution tu kat sini , bapak punyer mahal . macam aku ni , aku biase pakai solution brand RENU'S tu . kat sini sebotol sampai SAR60 . gile mahal ok . padehal kat mesia kalo SAR60 tu leh dapat sampai 3 botol kadang2 dapat percume lagi sebotol . sah2 , aku kene beli and bawak dari mesia ! membazir duit woooooo beli kat sini .

lagi ape ekkkk nak beli ? hmmm kalo macam toiletries tu kan , kan , ikotkan mahal sume kat sini macam body shower gel , bedak baby johnson ke , lotion ke ape ke , mahal beb kat sini . kadang tu , terkulat2 nak membeli . macam kat sini , shower gel aku pakai dua . satu untuk anti bacteria and untuk wangi , pakai baby johnson . anti bacteria tu pakai life buoy . life buoy 500ml kat sini ade yang paling mahal pon sampai SAR17 . baby johnson tu pn same . kadang2 butakan mata je beli . nak wat cemane kan ? bende tu keperluan . kalo dapat beli and bawak balik barang camni dari mesia , e2 da kire cam bonus la . :)

haih . banyaknye barang nak bawak . macam muat je kan ? bab barang2 ni , aku lomah sikit sebab barang2 tu sumer akan dipantau oleh Azman . banyak je nanti die nak tapis . huhuhuhu . aaaaaa tu yang tak best ! hihihi .

so now , kire agak macam da boleh menghitung hari la nak balik . sekejap je nak puasa da . pastu raya ! tak saba nampaknye ni . even baju raya belom ade or takde tema kaler lagik . rasenye raya tahun ni banyak baju yang da siap je la . sebab aku da survey jubah yang chomey2 untuk dipakai waktu raya ni . sopan & anggun ! . yang penting murah . :)

jom amek mud raya jap .


sekeping gamba da cukup kan untuk menimbulkan mud raya . betol tak ? plus baru2 ni , si Azman bijak pandai tu da start pasang and dengar lagu raya . syahduuuu woooooooo bile dok jauh2 camni . wuwuwuwuwuwuwu ~

aaaaa papepon , if memang jadi balik , nak sampaikan pesan untuk hempeduku di kuala terengganu :

" amalllllll , serundingku jangan luperrrrrrrrrrrrrrrr ! "

heh heh heh . sekian . :)

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...