November 20, 2011

Teman-Teman Paling Baik Di Kala Susah Hati

Assalamualaikum.

2, 3 hari ni, emosi memang out habis! Banyak benda yang datang secara bertimpa-timpa yang pada akhirnya, aku jadi tewas dan menangis sendirian. 2, 3 hari, emosi tetap sama yang pada akhirnya, semalam aku mengambil keputusan untuk keluar rumah juga mencari sesuatu.

Sesuatu yang boleh aku kata adalah teman-teman paling baik aku kala aku ditimpa kesusahan, kesedihan. Aahhhh .. bukan balik Malaysia pun cari teman-teman baik cuma keluar pergi Panda HyperMarket je sebab ada di kalangan teman-teman paling baik aku memang senang sangat nak dijumpai di hypermarket begitu.

Ya, aku sangat cintakan makanan yang bernama coklat dan juga aiskrim. Benda yang aku tak pernah lupa dan tak pernah tinggal dari dulu sampailah sekarang ni. Sangat diperlukan lagi-lagi bila emosi memang hilang entah ke mana.

Pertama sekali, mari aku kenal teman aku paling baik yang paling baru iaitu Galaxy coklat!


Siapa pernah jumpa Galaxy Coklat ni dekat Malaysia? 0_o

Serius aku cakap, coklat Galaxy ni memang sedap ya ampunnnnn! Lebih sedap dari Ferrero Roche dan juga Cadbury Milk! Sungguh aku tak tipu. Jatuh cinta dengan Galaxy ni sejak datang sini lah. 

Mana taknya, kejap-kejap keluar iklan kat TV : " Galaxy Chocolata ... bla bla bla ... sambil sorang perempuan baring penuh ghairah makan coklat macam ghairahnya dia dapat senggama dengan manusia yang berlainan jantina. " =___= 

Kalau dah sehari mengadap iklan yang sama berpuluh kali, haruslah aku terpengaruh. Sekali dah rasa, Allah .. sedapnya! Hmmm ... hmmm ... jilat bibir atas bawah. *sila bayangkan* Hikhikhik.

Tapi semalam aku tak amik coklat pun. Aku beli aiskrim bar Galaxy. Sampai tamak, aku amik 2. Habis bayar, dua-dua aku balun sebelum gerak balik dari Panda Hypermarket. =__=

Dan yang kedua ialah ...


Oh, Kinder Bueno yang dari dulu sampai sekarang, rasanyaaaaaaaaaaaaaa .. tidak pernah mengecewakannnn akuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ku ku ku ku ku ku !!!! 

Tapi kat Malaysia, coklat ni mahal. Dekat RM4 kan satu bar? Tapi dekat sini, aku boleh senang hati amik sebab biasanya Panda Hypermarket selalu buat promosi. Beli 3 bar cuma 7 riyal! Cuma semalam, aku tak beli yang bar, aku beli packaging dia yang baru yang dia packing macam gula-gula tu. 

Dah gatal-gatal belek-belek Kinder Bueno, terpandang pulak rak coklat Cadbury Milk! Itupun aku pikir 2, 3 kali jugak nak amik ke tak sebab rasa macam banyak dah je coklat yang aku amik.


Tapi disebabkan aku pegang peribahasa baru iaitu : " Orang tamak selalu untung! " ... makanya aku amik jugak Cadbury Milk Bar. Tapi aku amik bar yang kecik je. 

Oh ya, Cadbury Milk coklat ni sangat mahal ye kat sini. Brand Cadbury Milk dikategorikan barang-barang yang diimport. Kalau kat Panda Hypermarket tu memang akan ada sudut rak 'Imported product'.

Harga memang wowwwwwwww! Mengancam habissss! Kau boleh bayangkan tak bila harga Cadbury Milk yang bar besar tu harganya boleh cecah hampir 30 riyal? Kau agak kau nak beli? Padahal balik Malaysia, less than RM10 boleh dapat! Riyal dengan Ringgit Malaysia tak jauh pun nilai harganya. Lebih kurang sama je.

Dah puas dekat setengah jam dekat rak coklat-coklat dan memborong segala coklat kesukaan, baru aku reti ajak laki pergi buat pembayaran segala barang yang aku beli.

Selesai urusan dekat Panda Hypermarket, terus laki aku ajak makan luar. Pertama kali cuba makan dekat American Corner. Alhamdulillah, memang puas hati dan buat aku rasa paling puas hati pada tahap yang maksima adalah apabila ....


Iya, Apabila dapat menikmati hidangan Banana Split bersama aiskrim Baskin Robbin berperisa Vanilla, Coklat dan juga Strawberry. Tak sia-sia datang restoran ni. Seakan paham yang aku memang memerlukan aiskrim Baskin Robbin juga dikala emosi yang hilang entah ke mana ni.

Harap-harap, emosi aku akan kembali seperti biasa dan oh ya, dengan ini aku mengumumkan bahawasanya, aku secara rasmi telah menutup akaun MukaBuku aku memandangkan aku rasa banyak perkara-perkara yang melukakan untuk dilihat dan juga dibaca. Malah pada pendapat aku, hala tuju MukaBuku seakan makin mengarut dan mengandungi banyak perkara-perkara yang lucah! 

Dari dosa aku bertambah-tambah, baiklah aku elakkan! Ye tak?

Makanya, sekarang ni, Social Network aku cuma pada blogging dan Twitter sahaja. Itu dah cukup membahagiakan aku.

Jaga diri semua dan selamat berhujung minggu!

Sekian. Masalamah. Muah!

1 comment:

  1. suka jugak kinder bueno tuh...yummeh!...mau beli la, lame xmkn..heee

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...