November 21, 2011

Tinggal Hari Selasa & Rabu Sahaja ...


Assalamualaikum.

Harini dah hari Isnin. Tinggal hari Selasa dan Rabu sahaja lagi untuk tidur kat rumah sekarang ni. InshaAllah, hari Khamis pagi, barang-barang semua akan diangkat dan maka secara rasminya, kami berdua akan pindah rumah untuk kali ketiga. Phewwww!




Semalam, lepas Maghrib, lepas laki balik je dari kerja, terus bersiap ke rumah baru. Memandangkan mood aku pun dah seperti mahu kembali ke asal, makanya, program mencuci rumah haruslah dilaksanakan!

Dan semalam juga, aku angkut Mok pergi rumah baru! Saja nak biasakan dia dengan bau rumah baru. Tambahan pula, kesian dekat dia. Sejak sibuk ke sana sini, Mok asyik kena tinggal je sorang-sorang kat rumah. =___=

Itupun nasib baik semalam proses nak 'tangkap dan kurung' masuk sangkar carriage dia mudah! Hehehe. Serik pulak nak biar dia lepas dalam kereta sebab nanti bulu dia semua terbang pusing-pusing dalam kereta. Aku kan masih tak sihat lagi. Maka ada baiknya biarkan dia dalam sangkar carriage tu je.

Alhamdulillah. Malam semalam, sampai je rumah baru, terus mengemas rumah. Agenda utama semalam, pastilah aktiviti menyapu, men'vacuum' dan juga mengemop lantai. Faham je lah. Kat sini, memang cepat berhabuk. Bukan habuk sangat pun cuba cepat berpasir sikit. Itupun semalam memang dah kotor sangat sampai mula-mula dah sapu pun, kena vacuum dan mop lantai pun sampai aku ulang dua kali.

Tahap kotor tu sampai mop aku dari putih suci debu jadi hitam legam. =____=

Laki pulak sibuk fix sana sini dalam rumah. Laki I multi-tasking okay? Segala kerja boleh buat. Dari bahagian electrical, pasang lampu lah, pasang jamban lah dan juga sampailah ke kerja menyental dapur, dia memanglah juara! * peluk cium pipi *

Lepas aku selesai urusan sapu, vacuum dan mop lantai, aku teruskan pulak kerja menyental bilik air. Dua-dua bilik air aku dok sental cuma bila dah kat bilik air kedua dalam bilik utama, bab nak menyental tab mandi, aku terus beralah. Tak larat dah! Sebab pinggang aku dah buat hal. T____T

Nak beriya-iya kemas sangat pun tak boleh juga sebab tengah belum sihat sepenuhnya lagi ni, alahaiii ... seksa! Semalam masa laki dok menyental dapur dengan Mr Muscle tu pun, aku dah termengah-mengah sebab benda alah tu, Allah ... bau bahan kimia dia cukuplahhhhhhh!!! Cukup untuk buat aku sesak nafas. =____=

Harini taktau lagi nak pergi lagi ke tak kemas rumah. Tapi nampaknya macam pergi je sebab laki aku dah sibuk dok angkut speaker Harmon Kardon dia tengahari tadi. Hmmm.

Sekian. Masalamah. Muah!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...