October 12, 2011

Kempen 'Wear It Right' Kembali Lagi!


Assalamualaikum.

Entri kali ni adalah berkenaan kempen ' Wear It Right ' yang dibuat oleh Kak Anna : Budu dan Belacan!

Kalau sebelum ni Kak Anna dah lancarkan kempen yang pertamanya iaitu :



Di mana kempen sebelum ni adalah kempen memakai hijab dengan menutup di bahagian dada dengan sepenuhnya dan betul. 

Jangan mengadalah nak pakai tudung singkat-singkat nampak leher dan tetek bagai. Tutup je sudah! Labuhkan tudung kan jauh lebih baik sebab melabuhkan tudung lah yang sepatutnya yang WAJIB dibuat sebab itu adalah ciri-ciri pakaian muslimah yang mengikut syariat Islam. ;')

Korang dah ikut kempen sebelum ni ke belum? Dah pakai hijab dengan labuhkan dekat bahagian dada dah? Kalau dah, bagus, Alhamdulillah. 

Kalau yang belum tu, pergi tengok cermin dan usahalah sedarkan diri sikit supaya yang kita berpakaian dalam kehidupan seharian ini adalah untuk kita mendapat keredhaan Allah SWT dan bukannya untuk mendapat keredhaan dan pujian dari sesama manusia.

Itu semua hanya mainan makhluk bertanduk dua tu jeeeeee! Kau jangan ikut hasutan makhluk bertanduk dua tu kalau kau nak hidup sentiasa diberkati olehNya! ;')

Ok?

Sekarang ni, lepas dah kempen pakai hijab tutup bahagian dada, Kak Anna buat kempen yang kedua pulak iaitu labuhkan baju menutupi bontottttt!

Kau takyahlah buat-buat tak paham dengan fesyen sekarang yang ...aduhaiiiii ... berdarah mata aku tengokkkkkk! Kesian pun ada sebab sedih melihat kaum aku seakan leka dengan fesyen yang bersilih ganti sehingga melupakan tuntutan sebenar yang harus dibuat sepenuhnya oleh kita sebagai hambaNya. Kan?





Makanya wahai hijabster yang cantik-cantik dan vogue the vasssssss sekalian, marilah kita beringat lepas ni, pastikan sebelum keluar rumah, check bahagian belah belakang kita sama ada dah ditutupi dengan kain labuh ke tak.

Let say kau nak tuck in jugak baju ke bahagian dalam seluar atau skirt kau, apa kata kau pakai lagi satu lapis baju macam cardigan labuh ke untuk elak dari nampak bahagian bontot kau tu. Tak susahkan?

Takpun, nak lagi senang, lepas ni, setiap kali shopping baju baru, pastikan semua baju-baju baru kau tu labuh menutupi bahagian bontot dan pastikan longgar dan tidak seperti saiz budak tadika ye?

Pada yang masih belum memakai hijab tu, pun bolehhhhhh menyahut seruan kempen ni. Manalah tahu dari situ boleh membuatkan pintu hati engkau orang terbuka untuk menunaikan perintahNya yang satu ini.

Alasan belum sampai seru atau belum dapat hidayah lagi, DAH TAK BOLEH PAKAI ye??? Sebab hidayah itu semua, bukan datang bergolek pada kita tapi kita ni sendiri yang kena berusaha dan cari hidayah dari Allah SWT.

Semoga hidup kita sentiasa mendapat barakah dariNya! InshaAllah!

Jom PAKAI BAJU LABUH TUTUP BONTOTTTTTT!

Sekian. Masalamah. Muahhh!

3 comments:

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...