October 12, 2011

Cerita Raya Di Malaysia - Hari-hari Terakhir Berada Di Malaysia

Assalamualaikum.

Lepas beberapa hari dah sibuk dengan kenduri kahwin Abang aku haritu, sepatutnya aku balik KL hari Isnin. Kenduri Abang aku buat hari Sabtu. Tapi terpaksa balik KL hari Selasa sebab aku baru tahu masa tu yang Emak aku amik cuti sampai seminggu semata untuk duduk rumah, borak-borak dengan aku. #terharu ;')

Jadinya, kami lakibini pun akur je lah. Tunda balik KL hari Selasa. Bila dah tunda ni, pastilah segala apa yang dirancang semua memang dah tak boleh pakai. Makanya, aktiviti KL yang telah dirancang awal lagi terpaksa dirombak. 

Balik KL hari Selasa, balik Jeddah hari Khamis minggu yang sama. Memang akan terjadi keadaan yang sangat kelam-kabuttttt! Nak jumpa semua kawan-kawan pun, pasti akan ada sorang dua yang tak dapat jumpa. T___T

Balik KL tu pun, aku menyempatkan diri singgah rumah Kak Ayu nak jumpa Mama dengan Papa. Sepatutnya aku singgah rumah dorang dekat Seremban tapi disebabkan Kak Ayu ada kerja luar dan takde siapa jaga anak-anak dia, makanya Mama dengan Papa lah terpaksa jaga. Lagipun, bukan orang lain. Cucu dorang sendiri jugak.

Nak cari rumah Kak Ayu tu pun boleh sesat-sesat sampai ke Putrajaya sebab baik aku ke, laki aku, kiteorang memang tak familiar sangat dengan kawasan kat area Puchong. Nasib baiklah jumpa setelah laki I buat muka hokayyyy! Dia buat muka sebab boring asyik sesat tak jumpa-jumpa rumah yang nak dipergiiii! Hehehe.

Balik dari Puchong, baru terus ke Taman Permata. Tidur rumah sepupu-sepupu aku yang gonjeng itu sebab malamnya, rumah Mertua salah sorang sepupu aku ada buat makan-makan. 

Alhamdulillah tidur rumah dorang sebabnya, selepas hampir 3 tahun laki aku nak 'tackle' si Damya demok ituuuu, bila dah tidur rumah tu, barulah dia nak main-main dengan laki aku. Kalau takkkkkkkk, sebelum ni, memang laki aku makan hati jelah tengok Damya demok dari jauhhhh! Hahaha.

Esok paginya, hari Rabu, seawal pagi dah gerak ke UiTM Shah Alam sebab aku nak amik sijil Ijazah aku. Almaklumlah, aku kan tak dapat konvo, makanya konvo dekat 'pejabat' Hal Ehwal Pelajar je lahhh! =_=

Lama tak lama jugaklah nak berurusan amik sijil tu. Kejap 'campak' suruh pergi 'Bendahari 6'. Bila dah pergi 'Bendahari 6', dorang 'campak' pulak pergi 'Bendahari 26' ke apa entah. Dengan turun naik tangga bukit lagi. Kau paham je lah kan kawasan UiTM Shah Alam ni macam mana.

Tapi kerana sijil Ijazah tu penting untuk aku amik, redha je lah. Bila dah dapat tu, memang sukalah kan tapi dalam masa yang sama, ada sedihnya jugak sebab aku lupa nak tunjuk dekat Mak aku masa kat airport haritu. T____T

Lepas dah selesai urusan dekat UiTM Shah Alam, terus kami lakibini berdesuppppppp ke Ampang balik sebab kawan baik laki aku nak buat simple birthday party untuk anak dia yang sulong dan debot ituuuuuuu! 

Kami lakibini sponsor KFC, manakala Ayin sponsor birthday cake. Pash pulak dok 'bertukang' dekat dapur buat bihun goreng putihhhh! 

Sedap kau bihun Pash masakkkkkkk! Aku sampai tamak tambah 3 KALI okayyyyyy! Punyalah menunjukkan aku kebulur masa tu. Even KFC ada sebelah aku pun, aku tak heran. Kahkahkah.






Ali nak potong kek! Dengan Baba & Ummi diaaaaa! Setahun dah budak ni. Dulu masa pertama kali kami jumpa, dia baru beberapa hari lahir kat dunia. Ni jumpa lagi, dah setahun pulak umur dia ditambah, Ali Ikram ni bakal jadi seorang Abang tak lama lagi memandangkan Pash tengah pregnant anak kedua.

Alhamdulillah, rezeki dorang murah. Semoga korang terus berbahagia hingga ke Syurgaaaa!  Semoga juga ikatan ukhwah ini kekal hingga ke akhirnya. InshaAllah. Muah! Muah!


Kredit Gambar : Curik dari FB Pash

Ali ni pandai posing. Nasib baiklah dia nak dengan kiteorang masa ni sebab Ummi dia cakap, budak debot ni memang takut dengan orang luar. Tapi dengan kiteorang, molek je dok main sama-sama. Macam anak cina kan budak ni? Hehehehe.

Anyway, terima kasih buat Ayin & Pash sebab bagi makan bihun sedappppppp & kek sedappppppp!!! Kek tu dari Secret recipe. Chocolate Indulgence. Selama ni kalau pergi SR, tak penahnya nak cuba kek lain. Mesti memanjang nak Banana Choc. Ni bila dah rasa Chocolate Indulgence, rasa sedap yang amat pulak! Hehehe. Alhamdulillah dengan rezeki dariNya pada haritu.

Lepas dah lepak dekat rumah dorang sampai Asar, kami lakibini terus berdesup balik Sri Pristana, Sungai Buloh pulak. Kalau malam sebelumnya tidur kat Taman Permata, hari berikutnya, tidur rumah Abang Ipar aku merangkap Abang laki aku pulak!

Balik rumah, mandi, solat, rehat-rehat. Badan memang penat jangan cakaplah. Tapi disebabkan memang dah tak banyak masa dah kat Malaysia, malam tu pulak, lepas Maghrib, kami berdesupppppp ke Shah Alam Seksyen 13. Lepak kedai Banjir ke apa entah nama kedai tu. Jumpa Wan, Sofia, Fadh, As dengan Zul.

Senang jumpa sekali harung sebab kalau nak pergi rumah satu-satu, memang tak larat dah. Dah kehabisan tenaga. =_=

Dorang ni antara the most best ever frienddddd! Sebab tu dorang dalam list kawan yang patut jumpaaa kalau balik Malaysia! Hehehe. Kalau tak jumpa, mesti semua merajuk nanti taknak kawan, taknak comolot. Kannnnn? Eh? :p




Kredit Gambar : Curik lagi tapi ni dari FB As & Zul

Anyway, sebelum tu, aku nak tanya, engkau orang rasa aku dengan budak ni, sama ke muka? Cuba tengok sikittttt ....


Kredit Gambar : Curik sekali lagi tapi dari FB Fadh

Alkisahnya, budak Fadh ni memanglah aku tak pernah jumpaaaaaaa. Sampai adalah satu hari tu, Wan bagitahu aku yang dia jumpa kembar aku. Bila tengok dari FB, pada aku, takdelah sama sangat. Tapiiii yang kroniknya tu, pernah je, kawan-kawan aku selamba pergi tegur si budak Fadh ni siap tanya " Ilah, Man mana? Kau balik sorang je ke? ". =_=

Kejadah pulak kan? Memang sahlah si budak Fadh ni tercengang-cengangggg! Kahkahkah.

Pada aku lah, bila dah jumpa Fadh ni, aku tak nafikan yang perangai dia memang macam aku. Muka pun kalau jumpa in person, memang ada sama. Most of it lah boleh kata, ada similarity dengan aku sampai satu tahap aku gelak sorang-sorang sebab bila aku tengok Fadh, dah rasa macam aku tengok diri sendiriii! Kahkahkah.

Cuma satu je perbezaannnnnn fizikal yang tak samaaaaaaa iaitu apa lagi kalau bukan dari segi ketinggiannnn! Budak Fadh ni kecik je orangnya. Sebab tu lah dalam gambar tu, aku tundukkan badan aku sebab itu je cara untuk buat aku nampak kecik dan kurussss! Boleh pakai tak tip aku ni? Lalalalalalala. #flipstudung

Malam tu, kiteorang lepak sampai pukul 1 pagi. Senang cerita, lepak sampai kedai tu tutup! Sampai siap kena tegur lagi dengan owner kedai kenapa kiteorang semeja macam riuh pulak borak tak reti nak balik rumahhh. Hewhewhew. =_=

As to end up the entry, the next day tu, hari mengingatkan diri yang kau kena balik Jeddah! Terima kasih daun keladi pada Emak & Abah dan tak lupa pada Ayah & Mak Lang juga sepupu-sepupuku yang gonjeng bersama anak-anak sedara gonjeng iaitu Damya BumBum, Ipan Kudut & Firas Apam sebab hantar kami kat airport. 

InshaAllah tahun depan, ada rezeki, panjang umur akan pulang ke Malaysia lagi!

Sekian. Masalamah! Muah!

1 comment:

  1. fuuhhhh.cerita raya orang jauh yang balik msia..hihi
    doa semoga dipertemukan bila akak balik lagi..aminnnn..

    psss,senyum akak tu sebijik!hihi

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...