June 28, 2010

kawan ? bestfren ?


lately agak saket ati sikit . sikit je la . tak banyak .
errr , eyh tak ! banyak jugak la .

seseorang yang aku anggap kawan , rupenye masih tak berubah .
tetap kaki kelentong malah lebey dari e2 .
ops ! tak boleh dedah segalanya . tak mahu aibkan die kat sini .
biarlah aku saje yang tahu die siapa sebenarnye .

agak terkilan di sini .
sebab ????
hmmm ingatkan da besa gabak ni , da berubah la kan .
tapi makin ari , i just realize . she's not !

dulu ade je sorang dua dok cite pasal die .
" ala die tu cakap nak megah je . padahal habuk pon tarak "
takpun :
" ala die kan selalu nak die je paling atas "
or
" eyh , die memang camtu la . takleh tengok orang lebey dari die "

selame ni kalo orang cakap camtu pon ,
aku jenis kua masuk tinge kanan kua tinge kiri .
bukannye aper , malas nak amek port .
jenuh da weiiiiii .
ikotkan la kan , kalo pasal die , ramai da dok nasihat aku .
tapi entahlah . aku bukan taknak dengar .
tapi lebey kepada :
" lantak kau la ! "

aku tak tau arr nak describe kau ni macam mane .
kawan da lame .
perangai buruk kau tu mase sekolah menengah ,
rilek je aku simpan lagik .
plus aku takde nak cite2 kat orang .
kalo aku ni memang mulut jahat ,
lame da beb aku nak aniaya kau tapi nasib je kan ?

bukan aku sorang je tau .
ade lagi 2 3 orang kawan kite yang tau kau ni sebenarnye macam mane .
plisss la beb . kau sampai bile nak macam ni ?

kau dah la asik tipu orang sane sini tentang hidup kau .
kau canangkan kat orang yang ko ni hidup kau ni hebat sangat .
keje kau memang nak tipu orang je ke ?
or kau ni memang tak suke tengok orang lebey dari kau ?

aaaaa aku ni yang penah dekat ngan ko .
aku rase macam bodo je kan .
bengang sehhh aku dengan kau .
gile penipu la kau ni .

kau kire nasib baik la .
sebab aku bukan jenis nak bising2 ke ape .
aku malas beb nak gado2 .
aku bukan budak2 sekolah lagi .
aku da kawen . ade laki . anak je belum ade .
takkan kau nak aku belasah kau macam aku belasah budak pompuan sekor tu kat toilet ?
kau nak ke ? haih .

tapi kadang2 aku tengok kau ni .
aku kesian .
mak ayah kau memang manusia sebaik2 manusia .
jujur & layan orang dengan baik . tapi kau ?
kalau la dorang tau perangai kau sebenarnye macam mane , aku tatau la .
mau sedey dorang lagi2 ayah kau .
kau tak kesian ke kat dorang ?

plissss la .
kite sebaya . aku kenal kau da lame .
ko tak payah nak pelik la kalo kat fesbuk aku tak layan kau .
aku malas . aku da menyampah . sumpah !

kalau kau bace blog aku sekali pon and terase , lagi bagus .
sebab aku nak kau berubah jadi yang lebih baik .
tak payah nak baik sangat . sedang2 jek .
aku pon bukan baik sangat pon .

kalo cakap pasal kau ni .
aku rase kalah novel lagenda budak setan .
perangai kau dari zaman sekolah .
adoi laaaaaaa .

tolong la berubah . jangan asik nak tipu sane sini .
aku tak suke perangai kau macam ni .
betol la ape orang cakap tentang kau :
" muke je cantek tapi perangai buruk "
erk ? mungkin .

aaaaa malas dah la .
kalo kau rase macam aku da jauh dengan kau .
kau jangan tanye kenape .
kau pikir kan sendiri .
bukan aku sorang je ko akan terase jauh dari kau .
ramai lagi kawan2 yang lain .

pikir2 kan la !

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...