June 29, 2010

dunia itu kecik .


aaaa comel tak pic bumi di atas ? cumil kan ? biaselah setiap kali nak update blog kadang2 mesti rase nak letak pic yang berkenaan . terase baru meriah . ye takkkk ??? baru lengkap sket entry tu kalo ade letak pic yang berkenaan ngan tajuk entry yang nak dipost . betol takkkk ???

tapi tak tau aaaaa kan entry kali ni kene mengene tak dengan gambo bumi yang super yippie yeayy comel e2 . ku pon tak pasti . muahahahahaha .

ok . orang kate bumi e2 kecik or simply way orang kate dunia tu kecik . kite pegi la mane2 pon , pusing2 mesti jumpe orang yang same balik . betol takkkk ? tak kesah la if in term tu berbeza ke ape . paham tak maksud kat sini ?

ok . contoh kat sini . macam , ermmm nak amek contoh ape ek ? ok . macam baru ni . pakcik kepada couz aku kawen . nak tau die kawen ngan sape ? kawen ngan senior mase aku sekolah teknik dulu . tapi yang paling best , bini die tu oooooohhhh sangat la tak suke kat aku sebab ? entah sebab yang tak pasti . cume yang aku tau , time dok hostel sekolah teknik dulu , ade lasesetengah senior tak suke aku sebab aku suke langgar rule yang dorang cipta sendiri . hebat tak aku ? heh heh heh .

aaaaa muke aku nak ikot rule senior ? boleh blahhhh aaaa . tak kuase aku . lagi dorang bengkek ngan aku lagi la aku melanggar rule dorang yang entah ape2 . ingat lagi , dorang konon2 la kan , wat rule , ok junior tak boleh pakai baju baby shirt . istilah baby shirt kat sini adalah baju fit ikot body . ala body aku pon bukan macam model tapi gebu2 la . wakakakakaka . gebu itu menarik . baru ade feel bile dipelukkk . setuju tak ???? * kepada si tubuh kerempeng sile jangan terase hati okeyh ? *

memule tu budak2 ni macam ikot jugak la ok kate betolnye macam tertipu . then one day ni , aku ade ternampak sorang senior ni pakai baju baby shirt , mak aihhhh ... betol2 melekap kat body die . so , aku ape lagi la kan ??? lagi2 senior2 aku ni banyak yang bajet2 sket . bajet bagus la . aku sekali tu , aku turun semayang magrib kat surau pakai baby shirt . sekejap lagi jekk , masuk surau , senior ade yang da pandang . ade aku kesah ke korang nak pandang ???

so , dari situ la , ade certain senior ni , siap datang dorm aku . ceh konon nak bagi ceramah la . ala bukan ceramah la . lebey kepada nak mara aku la . bajet aku ni takot la nak nanges macam certain budak lain . tapi dorang dok mara2 aku , tolak2 aku , lagi aku wat muke basiiiii depan dorang . kah kah kah . last2 dorang bengang sendiri sebab aku dapat tau dari budak dorm , dorang expected aku nanges bile kene mara . mane dapat bebbbb ! muahahahahahaha .

so dari situ la , wife couz pakcik aku ni pulak kebetulan mummy dorm or ketua dorm dekat blok aku . muke je cantek . putih tapi perangai macam cibai . bajet gua takot la kan ? ape taknye , kalo aku datang prep die ke , mesti die nak wat muke ketat . ape die ingat die baik ngan ketua pompuan asrama mase tu , aku takot la kan ??? silap la bebbbb !

tapi nak dijadikan cerita , mase tu senior da nak abes sekolah jugak la . tup2 mase da last2 tu , senior2 yang same dok tunjuk samseng lagik kat aku . datang dorm lagik . ingat kan nak ape rupenye dorang dok sebok nak korek pasal lelaki senior kire sebaya dorang la yang dok sebok setiap kali rehat datang kelas aku and borak2 ngan aku .

aku mase tu dok bantai gelak je la . ek eleh budak2 ni . macam bagus je nak sebok2 hal aku kan . mase tu aku sempat gak perli2 senior2 aku tuh . " pehal ? korang minat kat die ke ? " . mase tu tak payah cakap la . ade yang da hangin ngan aku tapi aku cam biaselah , wat muke basi lagik . eeee nak termuntah aku tengok manusia2 yang konon bajet orang nak takot ngan die la . hahahaha .

last2 aku cakap kat dorang , " korang esok tau la sape laki tuh . pastu korang tau la nasib korang " . nak tau pe jadi esoknyerrr ??? . senior2 tu terus tak kacau aku daaaaaaa . hahaahaha . elehhh takot la tuh . nak dijadikan cerita , aku dapat tau , pakcik couz aku tu g jumpe budak2 tu . kene sound tepek sekali la . itu yang dorang takot nak kacau aku lagikkk . paling kelaka , ade yang kene siapkan lukisan engineering pakcik couz aku tu sebagai denda dorang da buli aku kat hostel . wakakakakakaka ! . tu lah cari pasal lagik ngan aku . kan aku da ngadu ! tapi memang time kaseh la kat pakcik couz aku tu . * tq hud * . heh heh heh . sejak tu , senior sume baru nak respect ngan junior . termasuk la wife pakcik couz aku tu . ecehhhhh . tau takot ! padan muke . carik pasal lagik ngan aku . :p

eyh ade kene mengene ke cite di atas ngan tajuk entry ???? . adelah weiiii . tu la korang . bace jek tapi tak pandai nak wat kesimpulan . :P

kesimpulannyer , dalam tak suke tak suke wife pakcik couz aku tu kat aku , last2 die jadi kind of macam part of family la ngan aku . paham takkk ? even macam jauh tapi still family jugak laaaa . betol takkkk ???

ok . itu cerite pasal mase zaman sekolah . now akan ku cerita tentang sekarang .

jeng . jeng . jeng . sile amek mud eksaited sikit yek !!! :p

ok la . aku dapat inspirasi wat entry tajuk camni pon on wut had epen yesterday . macam korang la kan , korang penah terpikir tak yang korang akan terjumpe balik orang yang korang tak nak jumpe or orang yang tak nak jumpe korang lagi ? * eyh , betol ke ayat nih ? *

ok . senang cite macam ex-boifren la . dulu bercinta sakan , tup2 putus di tengah jalan . kalo memang break cara ok tu , ok la kan . kalo jenis yang dulu tak le terime kite pilih orang lain , cemane pulak ? mestilah ade gado2 kan . time ni la terkua : " aaaaa sumpah la , saye taknak jumpe awak lagi " , tak pon , " please lepas ni jangan contact lagi " . lebey kurang la macam tu la . sebenarnye kat sini lebey kepada ego masing2 .

and for had epen to me , one of my ex-boifren ni , dulu penah la kan . nak kate kiteorang ni break cara tak baik , baik je kot . takdelah gado2 sebenarnye cume mase tu die lebey kepada rase mara and kecik ati la sebab die cakap la aku ni macam tak bagi die peluang even aku rase aku ni macam da terlebey2 sangat2 amat2 bagi die peluang . urhhhhhhh . ok kat situ da konflik . lagi die bertambah bengang , bile die mase tu dah la macam biskut , kejap ade untuk aku , kejap takde . tup2 datang jumpe aku ajak kawen , bolehhhhhhh ??? aaaaa lagi serabut okeiii . lagi pulak mase tu baru je nak berputik rase asmaradana kat en azman kesayangan merangkap encik hubby aku sekarang ni . wakakakakakaka . tup2 mamat ni pulak datang nak ajak kawen ! adoi laaaaaaa .

so taknak panjangkan lagi emosi die yang tengah terganggu tuh , terus la aku cakap , aku tak nak sebab aku memang mase tu da lost gile any feeling kat die . more too kesian dari rase sayang or cinta wut so ever la kan . starting dari situ la , relationship yang we build since secondary school hilang macam tuh jek . lagi best sebenarnye kalo boleh kawan even da takde pape lagi . betol takkk ? tapi tu la kan . aku pon takde nak pakse2 die . bile da benti keje kat penang and sambung study kat shah alam , terus la ilang masing2 . aku tak carik die , die tak carik aku .

cume bile mase aku nak kawen tu , adelah jugak niat nak jemput tapi jadi lain pulakkkk . niat disalah erti . yang dapat ? aku kene mara . bengong betol . aku kawen pon nak mara ke ? huhuhu . adoi laaaa . tapi aku takdelah nak amek ati sangat . aku paham la kan kenape die macam tu . tup2 lepas aku jemput die datang wedding aku tu , die pulak msg aku bgtau die nak kawen lg awal sebulan dari tarikh aku kawen ! aikkkkkkk ? ok owwwwwwwww .

so since dari situ la , kiteorang memang lost contact la . aku pulak memang takde dah la nak tau pasal die ke ape . cume mase tu , aku just harap die berjaya capai segala impian die dalam kerjaya die . almaklum la , dulu kan penah kongsi rase hati bersame , so sedikit sebanyak , tau la ape yang die impikan dalam kehidupan die . tak dinafikan la kannnnn ?

bile da setahun lebey tak contact , tup2 dunia jalur lebar , ecehhhhh . jalur lebar la pulak , gara2 muke buku la , jumpe balik . tu la aku wat tajuk entry ni : " dunia itu kecik " .

sejauh mane nak lari ? sejauh mane nak elakkk ? masing2 da ade kehidupan masing2 . die da kawen and paling hepi aku tengok , die da ade anak . baby boy . comel . mata bulat . ikot muke die la . kan bahagia namenye tu ? betol takkkk ? aku pulak sekarang dok hepi enjoy sakan ngan encik azman ku yang sorang ni kat negeri padang pasir . kan such lovely hepi ending story . betol tak ???

kadang2 ade hikmah kenape kite takde jodoh ngan orang yang penah same2 ngan kite . setuju takkkk ? sebab jodoh itu hak ALLAH . DIA je yang berhak tentukan segalanya .

untuk individu yang berkenaan , im hepi see you hepi . :)

kan ade pepatah mengatakan :

" if you love someone , let him/her go . if she/he back , his/her yours , if not , they are really not meant for you "

aku da buat ape yang patut aku wat and segala2nya aku tau , ia berbaloi !

so to those outhere yang still mengejar cinta yang tak pasti , tak salah if you just let it go ! percayalah , ade hikmah disebaliknye malah insyaALLAH , di penghujungnya nanti , kamu akan rase kebahagiaan yang sungguh nikmat diberi olehNYA .

to azman :
i love you owez and owez ! still & forever till the end . :)

take care readersss ! until then ... :)

3 comments:

  1. hahaha,..macam kenal je mummy dorm itu..huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. hahahahhaa . serius ke ? mane tau ? sape ? sape ? sile la teka . heh heh heh . mane tau salah orang ke ?

    ReplyDelete
  3. hahaha...adakah guy itu mr hud? kalau iya..sya tau banget...wife dia dak electrik dlu kan..hihihih... ;p...

    ReplyDelete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...