April 20, 2010


..::..Petang tadi pergi KPJ dengan mama,cik aji,bai n kak inger melawat isteri kenalan mama yang sakit kerana kemalangan..Tapi sampi je di pintu masuk hospital, terjumpa kenalan mama dengan wajah suram dan sedih dengan air mata bergenang di mata..Terus ke wad ICU dan alangkah terkejut dan hiba melihat keadan isterinya(pesakit) yang dikelilingi mesin dan wayar..Mengalami pendarahan di kepala sahaja tanpa sebarang kecederaan lain di anggota badan..Bertambah sedih dan lemah sang suami apabila doktor memberitahu bahawa orang yang dicintai tidak dapat diselamatkan dan hanya bergantung dengan mesin penafasan sahaja..Bersimpati dengan keadaan suami yang teramat sedih dan anak-anak yang masih memerlukan kasih sayang seorang ibu..Begitula takdir yang ditentukan oleh Allah s.w.t dan hargailah orang2 yang berada di sekeliling anda kerana dengan sekelip mata dan bila2 masa sahaja Tuhan boleh mengambilnya dari sisi kita..Takziah kepada keluarga tersebut...::..

e2 note yang saye bace dari fesbuk zora tadi . hati saye tersentuh . S . E . R . I . U . S .

sebab ?

saye penah berada di tempat mereka . saye penah merase sume kesedihan tu . sangat sedey . iye . sampai kadang2 saye da kering air mata nak menangis . even bende tu da nak genap setahun tapi saye rase macam baru je terjadi .

saye ingat lagi setiap ape yang terjadi . setiap detik dan saat . saye tahu die tak suke saye cite lagi pasal ni tapi entah la . setiap kali bile ade bende ni terjadi kat mane or dalam drama tv sekali pon . hati saye sangat tersentuh . rase laju je air mata ni mengalir . tak mampu ditahan . sedey .

rase saket luka2 badan tak sesaket ati saye yang hiba sayu tengok die dipenuhi darah . dengan kaca bertaburan seluruh badan die . lagi saye nangis . tak berhenti . macam2 dalam fikiran saye mase tu . lagi2 bile ade orang yang tolong saye waktu kejadian bgtahu saye yang die da takde nadi . bolehhhh bayang kan tak bile kamu di tempat saye ? . rase mase tu macam saye tak punya apa . sedey sangat .

tapi kuasa TUHAN . kuasa ALLAH . hati sebagai seorang isteri kuat menyatakan yang dia masih ada . tanpa menghirau keadaan sekeliling , saye cube untuk meneyedarkan die . saye tahu dia masih ade untuk saye . hati saye kuat mengatakan die masih ada . walaupun mase tu saye da menjerit macam orang gila tapi saye tak peduli . persetankan mereka sebab saye tahu die masih ade . dan tak lame tu . nahhhhh . betol ape orang tua2 selalu cakap . gerak ati selalu betol dan gerak hati saye tak salah . die sedarkan diri lepas saye usap2 bahagian dada die . lepas saye gerak2kan badan die pelan2 . mase tu saye rase macam satu keajaiban yang TUHAN tunjuk kat saye ! SUBHANALLAH .

e2 salah satu kisah kehidupan saye . yang jadi tetap da jadi . saye anggap e2 takdir dan ujian dari ALLAH . saye tak penah menyesal dengan ape da jadi . saya tahu mase tu sume orang salahkan saya . macam2 orang cakap . tapi saye tak peduli . bagi saye mereka manusia yang tak punya ati dan perasaan . tapi saye bersyukur dengan ujian e2 sebab saye tahu ALLAH sayang kan saye ngan die . sebab tu DIA uji kami . ALLAH tahu yang kami mampu nak harungi dugaan macam tu sebab tu DIA turunkan dugaan tu untuk kami . ;)

dan sekarang . saye jalani kehidupan seperti biase . masih belajar untuk berubah ke arah kebaikan . juga untuk memperbetulkan lagi ape yang kurang . dan paling saye bangga . saye meneruskan kehidupan bersame dia berdekatan dengan RUMAHNYA . bertuah bukan ? mungkin ini HIKMAHNYA atas segala apa yang telah kami harungi . kami bersyukur dengan nikmatNYA .


untuk dia :

I SAYANG YOBoldU.
even kite kadang2 gado .
I SAYANG YOU .
even i selalu geget2 u .
I SAYANG KAT U .
even i selalu meragam .
I SAYANG KAT U .
even kdg2 i mud tak tentu .
ATI I TETAP KAT U .
even i majuk2 .
I TETAP NAK TDO MALAM DALAM PELUKAN U .
hikssss . maluuuuuu !
yang paling penting .
bile i da takde nanti .
I TETAP SAYANG KAT U .


papepun ,

I SAYANG U . I LUV U . I HEART U .


* mode penuh rase cinta ! *


p/s : to my readers, dun forget to say I LUV U everytime u want to say it to the one you loved . say it . u wont regret at all . ;)

1 comment:

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...