July 24, 2011

Lunch Date Dekat UNO Chicago Grill & Bar


Assalamualaikum.

Selalunya, setiap hari Rabu memang aku tak masak sebab biasanya, hari Rabu ni lah laki aku makan luar dengan kawan-kawan office dia. Tapi harini, tetiba bila dekat pukul 11 lebih tu, dia call, tanya aku buat apa semua. Soalan last yang dia tanya : " Ayang tak masak eh? ".

Haruslah aku jawab tak sebab memang aku tahu dia tak balik.

Terus dia cakap :

Biebie : " Biebie laparrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!. "
Aku : " Laaaa .. kalau lapar, pergilah keluar makan. "
Biebie : " Takde kawan. Bebudak semua tak datang. "
Aku : " Rijal mana?."
Biebie : " Rijal tak keluar makan rasanya. Diet. "
Aku : " Errr .. pepandailah cari makannnnn!!!." Hahaha. Gila kejam jawapan aku.

Aku dah gelak-gelak je sebab suara dia macam kecewa je sebab tak dapat makan. Laki aku ni sekarang musim dia makan dengan menggila. Badan pun dah naikkkkkkkkk. Baju pun dah ketatttttttt.

Last-last, aku cakap ...

Aku : " Nak makan luar ke? I tak pernah lagi lunch kat luar dengan you. "
Biebie : " Boleh gakkkkk!." Kalau bab makan, dia memang laju je menjawab! =_='
Aku : " Ok. Makan luarlah macam tu. Nanti amik I kat rumah. "
Biebie : " Ok. Nanti siap-siap. Jangan lambatttt!. "

Elehhhhhhhhhhhhhhh .. laki aku ni yeyek je pesan jangan lambat tapiiii bila aku dah siap semua, dia tak sampai-sampai jugak! =_='

Kat sini, setengah restoran ada buat promotion untuk lunch. Selalunya dorang offer burgerlah. Set lunch tu dapat air dengan burger kalau tak silap aku. Satu set lunch tu dalam 35 riyal. Kira murah lah dari harga asal. Orang sini memang suka makan burger. Memanjang je dengan burger. Tengah malam pun keluar cari burger. Sebab tu orang Arab ni badan besar-besar. ( Lap peluh. =_=' )

So, harini, kiteorang lunch dekat UNO Chicago Grill & Bar je. Sebab restoran ni paling dekat dengan rumah aku. Malas nak pergi jauh-jauh. Kang kesian pulak laki aku sampai office lambat.

Tapi, kiteorang sangat tak bertuah sebab UNO takde buat promotion set lunch tu. Huhuhu. Nak tak nak, order je lah makan biasa dan aku harini mood nak makan burger. Jadinya harini aku order burger. Laki aku pulak piza.

Laki aku tu mimpi apa entah order piza sebab laki aku ni suka burger tapi agaknya dia pun dah blur taktau nak makan, terus mulut keluar pergi order piza dekat waiter. Selain burger dengan piza, aku seperti biasa, mesti nak dessert. Heeeeeee.

Meh tengok makanan meh ...







Alhamdulillah. Kenyang. Bukan kenyang tapi sampai rasa senak perut dan nak muntah je rasa sebab seksa nak habiskan burger saiz besar muka aku. Huhuhu. Apapun, syukur dengan rezeki harini.

Ni dah makan luar, memang yang pertama kali dan terakhir lah sebab entah ek. Rasa macam tak kena pulak makan makanan macam tu untuk makan tengahari. Tak bestttttttt! Aku masak lagi bestttttt! Hahahaha.

Sekian. Masalamah.

Dari Jeddah :
  • Harini tu adalah hari Rabu lepas. Blogspot aku mereng. Aku upload gambar asyik tak keluar je. Last-last, bila dah 4 hari tapi masih sama tak boleh upload gambar, aku upload gambar original without watermark! Lantakkkkkkk! =_=

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...