October 14, 2009

* kata orang ... *


kata orang ... tak sume kawan tu boleh dikatakan kawan ... dan juga kata orang ... tak sumer perasaan tu akan indah sentiase ... entah lah ... setiap orang punye pendapat yang berbeza ...

lately ni ... sejak makin abes semester ... macam2 hal yang berlaku ... conflict yang tak diingini ... bukan nye nak bertindak mengikut perasaan tapi tu la ... setiap orang ... kesabarannye ade tahapnyer ...

entah macam mane ... ade satu ari ni ... aku jadi naik hangin ngan seseorang ... bukan cube tak bertahan tapi bile lihat sesuatu di depan mata ... ati jadi meronta2 ... cube jugak untuk sabarkan diri sendiri dalam hati tapi sampai lah satu tahap tu ....

macam bom atom meletup kt jepun tu ... hihihi ... =)

arghhhhhhhhhhhhhhhhh ... segala2nyer sudah dihamburkan ... dihamburkan pada seseorang ... seseorang yang aku hormati sebagai seorang kakak and orang yg paling dewasa ... entah lah ... cume ade perasaan kesal dalam diri ...

persoalannyer .. kenape die begitu ? ...

bagi orang yang da lame mengenali aku ... dorang mesti tahu ... aku ni memang seorang yang kadangkala tidak pernah ambil pusing dengan ape yang orang kata tentang aku ... even orang mara kata ku macam mane sekali pun ... aku masih mampu tersenyum ... bagi aku ... bukan aku nak jadi manusia yang seperti takde perasaan tapi prinsip idup aku ... tak sumer orang suke kat kite ... jadinye ape yang orang akan komen pasal kite ... kite terime dengan ati terbuka ...

e2lah diri aku yang sebenarnyer ...

tapi bile kalo orang macam da tak reti nak hormatkan perasaan orang lain ... perlukah aku terus berdiam diri ? ... lagi pulak bile membabitkan orang2 sekeliling ... saketnye ... hanye Tuhan yang tahu ... kali pertama ... mampu bertahan tapi entah kenape kali ni ... sumenye jadi macam bom jangka ...

da bertahun aku tak naik hangin macam tu ... menggigil2 jugak la satu badan ni meluahkan ape yang terbuku di dada ... mungkin dari satu sudut ... rasa lega dan mungkin juga dari satu sudut ... aku rase sedikit kesal ... frust pun ade gak sebenarnyer ... sebab ... sebab atas nama friendship ... hmmmm ....

susah nak cakap sebenarnyer ... tapi everything happen ... had happen pun ... and aku tak penah menyesal dengan ape yang aku da wat ... sebab aku tak suke ... orang yang selalu mementingkan diri sendiri tanpa menghormati perasaan aku atau orang terdekat aku atau kawan2 aku ...

sebab bagi aku ... mereka sume manusia ...ade perasaan dan perlu dihormati ... kenapa kite sebagai manusia tidak boleh menghormati manusia sesama manusia sendiri ? ... susah ke ? ... ke memang sangat susah ? ...

tapi takpelah ... mungkin kejadian ini sangat berharga untuk aku jadikan pengalaman hidup aku ... mungkin juga pengajaran untuk aku sendirik ... betol la ape orang kata ... kawan kite belom tentu kite leh anggap kawan yang sebenarnyer ... sebab kadangkala ... orang yang kite tak suke tu leh jadi kawan terbaik kite sebenarnyer ...

wat kawan2 yang terbaik ... time kaseh untuk friendship ini ... korang tahu sape korang dalam idup aku ... ingat ... orang cakap ... berunudur tak semestinye bererti kite kalah ... at least kite berundur dengan bermaruah ! ...

untuk die ... sorry for everything ... =)

No comments:

Post a Comment

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...