April 3, 2013

Bila Melebih Sangat Tengok Nat Geo Wild

Assalamualaikum.

Suami saya dah dekat sebulan atau maybe lebih tukar receiver satelit dari yang basic kepada Abu Dhabi punya. Kalau yang basic dulu, ada channel KBS so memang selalu tengoklah sebab ada kawan-kawan kat sini memang rajin keep updating me drama-drama korea kat KBS tu. 

But since dah tukar ke Abu Dhabi, suami cakap KBS tu dah takde dah. Taktaulah memang betul takde or he lied. Wallahualam. Hehehe. Sebabnya masa dulu isteri dia tengah crazy over korean drama, manjang la saya ni dok puji-puji Rain atau korean guy yang jambu-jambu tu. Oklah. Fine.

So, sebagai pengganti dan nak amik hati, he replaced kan me channel Nat Geo Wild. Serius dah lama gila tak tengok channel ni since pindah sini. Dulu kat Malaysia rajin je tengok sebab ada kat Astro.

As you know, saya ni memang pencinta binatang especially yang spesies kucing. Sometime, I always dream nak bela singa dengan harimau ke. I wish je lah even tahu memang takkan dapat pun! Hahaha. Gila apa nak bela harimau dengan singa? Sekor pun dah beratus ribu. Ada kucing ni pun kadang rasa letihlah hai anak-anak asyik makan, makan, makan. Kalau dah bela singa? Harimau? Kang lelama saya sendiri jadi makanan dorang. Hihihi.

Ok. Back to the story.


Since ada channel Nat Geo Wild ni memang manjang je la saya tengok channel ni siang malam. Bangun pagi je, bukak tv terus tengok channel ni dulu. Serius tak rugi tengok channel ni. Banyak ilmu boleh dapat tak kisahlah dari segi apapun.

Bila hampir setiap hari tengok, lately, banyak mimpi pelik saya dapat ....................

Macam dua hari lepas .... saya mimpi saya kat satu tempat. Macam perkampungan. Tetiba ada sekor buaya besor gila dok serang kawasan perkampungan ni. So, memasing dalam mimpi tu, gelabah lah carik tempat persembunyian termasuk saya.

Dalam pada nak lari dari buaya beso tu, tetiba saya cam stuck kat satu tempat ni tak boleh nak lari dah. By the time buaya nak ngap makan saya, tetiba tersedor bunyi alarm phone bunyik menandakan waktu Subuh dah masuk.

Bangun-bangun, terus cakap kat suami : " Apa ni B? I mimpi kena serang buaya besor. " ... =____=

Suami buat muka pelik. 

Pastu malam tadi pulak, mimpi nak kena patuk dengan dua ekor king cobra! Pastu entah macam mana tetiba tersedor dari mimpi. Tengok phone baru pukul berapa. Terus tetiba time tu jugak seram terus sauk comforter tutup kaki. Hahaha. 

Pagi tadi, bangun je tidur, saya cakap kat suami jugak : " I mimpi nak kena patuk dengan king cobra la. 2 ekor pulak tu. "

Suami : " Banyak sangat tengok National Geographic lah you ni. Itulah, lain kali baca doa. "

Saya : " Ok. Fine. I dah baca doa okay. Kenapa I selalu mimpi merepek macam ni. "

Suami terus buat muka malas nak layan.

Tapi sebelum suami pergi kerja pagi tadi, sempat saya berseloroh : " Eh B, bukan ke kalau kita mimpi nak kena patuk ular maknanya ada orang nak datang pinang. Eh? ". Cakap senyum-senyum tengok suami.

Suami : " Ha yelah tu. Ada orang nak pinang. You kan ada impian nak kawin dengan Egyptian. "

Whatevs suami. Whatevs. Dia ni memang suka cakap saya berangan nak kawin dengan orang Egypt. Apesal entah. Sakit hati betul. :p

Ok. Disebabkan selalu mimpi merepek-repek macam ni, terus harini ni taknak tengok dah Nat Geo Wild sebab saya ni kadang memang suka terbawak-bawak sampai tidur. Nasib baik ada movie best harini. So, seminggu dua memang takdelah nak tengok Nat Geo Wild or else kang malam ni, entah apa mimpi merepek pulak. Sangat merepek dan tak kelakar okay?

Mari kita tengok dan tunggu, saya mimpi merepek-repek lagi tak malam ni? zzzzzzz .... =_______=

2 comments:

  1. hah! bhaya tu kalau ada orang nak masuk pinang. hehe just kidding :) moga2 mimpi tu skadar mainan tidur shaja :)
    klau slalu tngok kbs ada pernah mimpi rain tak?hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah kan. Tengok Korea takde pulak mimpi merepek. Biasanya mimpi merepek ni datang kalau saya banyak sangat tengok cite hantu ke, binatang ke, main game ke. Kuikuikui.

      Delete

Komen dengan bahasa yang tidak elok saya masuk tong sampah! Shukran.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...